Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kõige liiklusteadlikumad on Eestis keskealised naised
Möödunud aasta novembris-detsembris viis AS Emor maanteeameti tellimusel läbi järjekordse uuringu Eesti elanike hoiakute ja eelistuste kohta jalakäijahelkuri kasutamise suhtes.
Helkuri kõige sagedasem kasutaja on küsitluse järgi 35?49aastane keskeriharidusega väikelinnas või maaregioonis elav madalama sissetulekuga eestlasest naine.
Kõige vähem kasutab helkurit 65?74aastane muulasest mees, kelle elukohaks on mõni väiksem linn.
Pidevalt kannab helkurit ligi kolmandik küsitletud elanikest. Helkurit teoreetiliselt väga vajalikuks pidanud inimestest kannab seda alati või sageli vaid veidi üle poole. Tallinna jt suuremate linnade elanikud peavad helkuri linnas kandmist üldiselt ebavajalikuks.
Suuremat tähelepanu väärivad seega mitte-eestlased, kelle puhul on reklaamikampaaniate mõju keskmisest väiksem, ja Tallinna ning suuremate linnade elanikud.
Lapsi, kes kannaks pidevalt helkurit, on 71 protsenti. Seega tasub laste puhul rõhutada eelkõige pidevalt helkuri kandmise vajalikkust.
Kõige levinum helkuritüüp on endiselt rippuv helkur, ehkki ideaalis eelistanuks enamik vastajaist riietele püsivalt kinnitatud helkurit. Viimaseid kannavad sagedamini ka need elanikkonna grupid, kelle hoiak helkurite suhtes on keskmisest negatiivsem ? mehed ja mitte-eestlased.
Kuna suur hulk vastajaid väitis, et neil puudub info helkurite müügikohtadest, oleks põhjust teha müügikohtades tootele aktiivsemat reklaami.
Allikas: maanteeamet
Autor: ÄP