Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
General Motors teenib laenamisega enam kui autodega
General Motorsi finantseerimisüksus General Motors Acceptance Corp (GMAC) andis 87,5 protsenti General Motorsi 3,2 mld dollarilisest kasumist. See üksus tegeleb raha laenamise, kinnisvaralaenude andmise ja väärtpaberite emiteerimisega.
Mingil hetkel hakkavad USA suurima kinnisvaralaenude ostja Fannie Mae andmetel USAs intressid tõusma ja kinnisvaralaenude andmine kukub poole võrra 1,7 triljonile dollarile. Osalt seetõttu võib GMACi kasum sel aastal kahaneda 2,8 mld dollarilt 2 miljardile, ütles GMACi juht Eric Feldstein.
GMAC, Ford Motor Credit ja suur hulki teisi pakkujaid võitlevad autolaenuklientide pärast. General Motors ja Ford pakuvad vahetevahel autode ostuks nullprotsendiga laenu, näidates laenu andmiseks võetava laenu intressikulu marketingikuluna.
Autootjate finantseerimisüksused laenavad diilerfirmadele raha ehituseks ja laovarude soetamiseks. GMAC loodab sarnaste meetoditega hakata andma autolaene sel suvel Hiinas. Feldstein ütles, et nad alustavad aeglaselt, andes alguses vaid mõnisaja laenu kuus, kuna Hiinas puuduvad seadused, mis kaitseksid laenuandjaid.
General Motorsi juhatuse esimees Rick Wagoner ütles, et ta loodab, et kui need probleemid lahenevad, põhjustab tarbijalaenude buum autobuumi.
Sellised unistused tekitavad apla rahajanu. Merrill Lynchi analüütiku Burnelli andmetel oli 2003. aastal GMACil võlgu 222,7 mld dollari ulatuses, Fordil oli võlgu 149,6 mld dollarit. GMACi ja Ford Motor Crediti laenud on suhteliselt vähekasumlikud. GMACi autolaenude üksuse varade tootluseks oli vaid 0,75 protsenti, Fordi omal 0,77 protsenti.
?Autoostu finantseerimine on konkurentsi tõttu madala tootlusega äri,? ütles Feldstein. ?Kahjuks või õnneks on see meie missioon.?