Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Teile on pakk ? uus trend Eesti turunduses?
Äripäeva turundusdirektori Andrus Vaheri sõnul tuli tal möödunud kuul kolmel korral käia Tondi postkontoris paki järel. ?Olen saanud ?okolaaditahvli, purgikese kommidega ja ühe omapärase vidina, millest saab igasuguseid mõttetuid geomeetrilisi kujundeid vormida.?
Iga kord kulus Vaheri sõnul postkontoris käimisele vähemalt pool tunnikest. Teisel korral läks ka kauem, sest ta sattus järjekorda mitme inimese taha, kes oma pensioni välja võtsid.
?Kui tuli teade kolmanda paki kohta, siis mõtlesin, et ei hakka minema. Aga teate pealt pole ju näha, kes on paki saatnud. Siis kui nädala pärast sain kordusteade, hakkas ikkagi hing kripeldama, et äkki on mingi oluline pakk. Ja läksingi. Paraku ei olnud oluline,? nentis Vaher.
?Ka Äripäev on turunduses agressiivne, pakkudes nii telefoni kui ka kirja teel igasuguseid asju, aga selle peale küll veel pole tulnud, et oma kliente või, veelgi enam, potentsiaalseid kliente promomaterjalide järele postkontorisse saata,? rääkis Vaher.
?Mulle tundub, et see ei ole hea idee. Kõik ilmselt ei ole nii mõistvad, ei naudi selliseid jalutuskäike, väärtustavad oma aega veel enam kui mina. Mõned võivad lausa solvuda,? arvas Vaher.
Baltika turundusjuhi Anu-Mall Naaritsa sõnul pole talle õnneks saadetud pakke, millele ta oleks pidanud postkontorisse järele minema. ?Oleksin tõeliselt pettunud, kui suure ajakulu peale saadud pakk ei sisaldaks midagi minu jaoks olulist,? nentis Naarits.
Ka Baltika pole kunagi saatnud klientidele postkontorisse otsepostitust. Eestis on piisavalt palju kullerifirmasid, kes toimetavad pakid mõistliku hinnaga ukselt ukseni, aidates nii säästa sihtgrupile üht olulisemat väärtust ? aega.
Kui otsepostituse korraldamisel tundub, et raha ei jätku mõlema, nii vahva paki kui ka kulleriteenuse jaoks, siis on Naaritsa sõnul mõistlik piirata postituse saajate arvu. Ainult kõige väärtuslikumad kliendid saavad kulleriga huvitava saadetise. Teistele edastatakse sama sõnum aga kirja või e-posti teel, lisas Naarits.
Tallinna Sadama turundusdirektori Erik Sakkovi sõnul võiks postkontorisse saatmise liigitada naljategemise valdkonda, nagu näiteks Narvskii Rabot?ii lehe tellimine sõbrale.
Tallinna Lauluväljaku ASi turundusspetsialisti Katrin Oja sõnul on lauluväljak saatnud üks kord pisipaki, millele osa koostööpartneritest pidi ise järele minema, kuid seda kõike tehti parimate kavatsustega, et võimaldada inimestel kontorist välja saada.
Statoili turundusjuht Hede Kerstin Luige sõnul saadab Statoil pisipakke kulleriga. Tähtkirju kasutatakse klientidele kaartide saatmisel ja kui postiljon klienti kätte ei saa, kutsutakse posti saaja postkontorisse sellele järele.
Kaja Pino, EMT avalike suhete juht:
EMT on palunud postkontorisse minna eelmise aasta jõulute ajal, kui suurematele eraklientidele saadeti jõulukingitus. Postkontori valisime sellepärast, et aasta tagasi saime kullerfirmast kogemuse, et kui inimest polnud kodus, siis pakk jäeti ukse taha ja hiljem läks see lihtsalt kaotsi.
Eraisikutele pakkide saatmine ongi raskendatud. Kättetoimetamine käib pärast tööpäeva lõppu, kuid sellest hoolimata on inimese kättesaamine paras loto. Kui kuller käib korduvalt ukse taga, aga inimest pole kodus ning pakki ukse taha jätta ei tohi, jääb pakk postkontorisse omanikku ootama. Koostööpartnereid EMT postkontorisse paki järgi saatnud ei ole. Ka firmaklientidele saadame pakid kontorisse. Ka pole meilt keegi postkontoris paki järel käinud, vaid kingitused on tulnud büroosse.
Alar Pink, AS-i Kalev turundusjuht:
Tõesti mõnikord pole kommivabriku poolt partnerile saadetud spetsiaalsesse pappümbrikusse pakitud ?okolaad jõudnud saaja postkasti, vaid ilmselt on postkontor otsustanud selle asemel saata välja teatise ning palunud saadetisele järgi tulla. Põhjuseks saadetise turvalisus. Postkastid on pahatihti sellised, et selle sisu on nähtav ja kättesaadav kõigile, ei julgeta peale kirjade muid saadetisi sinna panna.
Margo Veskimägi, TNS Emor Balti regiooni arendusjuht:
Kindlasti pole tegu uue trendiga, vaid TNS Emori puhul hoopis Eesti Posti "ämbriga". Ka TNS Emori "kevadekuulutajana" mõeldud saadetised koostööpartneritele ei viidud adressaatidele nagu lubatud, vaid EP vea tõttu tuli osadel klientidel ise pakile järgi minna. Vaatamata EP kiirele lubadusele asjad korda ajada, saime eelmiselgi nädalal mõned saadetised tagasi, sest neile polnud saaja järgi tulnud. Kahjuks jääb nüüd jah selline tunne, et TNS Emor on kulleri pealt kokku hoidnud ja jooksutab partnereid postkontorisse.