Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti ettevõtteid viib edasi tõeline eristumine

    Eesti ettevõtjad ei peaks ootama, et Lääne-Euroopa firmad nende poole pöörduvad, vaid peaksid ise initsiatiivi ilmutama ning näitama, kui loov ja dünaamiline võib Eesti ettevõtlus olla. Soovitan Eesti ettevõtetel eristuda innovatiivsete toodete massist ja haarata turgudel spetsiifilisi ni??e.
    Eesti majanduses lühikese ajal jooksul aset leidnud muutused ja moderniseerumine on tähelepanuväärsed. Sellist dünaamikat ei leia tänapäeva Euroopas kuigi sageli. ELi sees on areng aeglane ja Eesti peab lootma omaenda tugevatele külgedele, et püsida majanduskasvu kursil. Väljakutseks saab majandusalase moderniseerumise levitamine üle kogu riigi ning sissetulekute ja heaolu kasvu stabiliseerumise poole püüdlemine.
    Üheks võimaluseks on siin aktiivne uute firmade rajamine. Samas ei tohiks oodata kiireid tulemusi. Oluline on luua ettevõtlust soosiv hoiak, mis võimaldab järjepidevat tugevate ettevõtete teket aastate vältel, mitte pinnapealse buumi ajal.
    Innovatsioon tundub olevat universaalne külluseallikas, konkurentsivõime ja majanduskasvu võti. Kuigi Eesti edeneb sel rajal suhteliselt kiiresti, pole see kerge tee.
    Tuleb meeles pidada, et sajad tuhanded väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted tööstusmaailmas püüavad samuti innovatiivsete toodete ja teenuste abil globaalset konkurentsivõimet saavutada. Rahvusvahelistele turgudele sisenevad Eesti firmad on sunnitud nendega võistlema. Kusjuures paljud neist tegutsevad sarnastel turgudel ja loodavad edu saavutada IT, multimeedia, mobiilside, bio- või nanotehnoloogia või uudsete materjalide vallas.
    Need tunduvad olevat ?üldlevinud innovatsioonistrateegiad?. Eesti ettevõtted peaksid otsima sellest üldlevinud strateegiast erinevaid teid ning püüdma saavutada tõeliselt unikaalseid müügipositsioone. Innovatsioon on lai mõiste. Esiteks võib mingi toode või teenus olla innovatiivne Eesti turgudel, aga samas mujal maailmas hästi tuntud, ja vastupidi. Teiseks, isegi väiksed parendused võivad toote innovatiivseks muuta (nn täiendinnovatsioon.
    Kolmandaks võib innovatiivseid teenuseid pakkuda koos tavapäraste toodetega. Neljandaks, innovatsioon on seegi, kui tavapäraseid tooteid toodetakse või müüakse uudset laadi tootmis- või müügiorganisatsiooni kasutades. Ja viiendaks, ei tohiks unustada, et potentsiaalne innovatsioon pole innovatsioon seni, kui see pole turule jõudnud!
    Kas olla globaalne või kohalik? Eesti majandus on liiga väike, et noori ettevõtteid kohe globaalsesse mõõtkavva asetada. Eesti ettevõtjatel ei tasu üritada jõuda globaalsetele turgudele, kui neil juba pole selliseid suhteid loodud. Arendama peaks pigem kohalikke või piirkondlikke turge ja leidma ni??e, kuhu keegi teine ei saaks enam kergesti siseneda.
    Mingis ni?is tugeva positsiooni saavutamine piirkondlikel turgudel on lihtsam: konkurente on vähem ja kodupiirkond tuttavam. Võrreldes paljude lääneriikidega näib Eesti turg olevat ka innovaatilistele lahendustele enam avatud.
    Kui ni??i on edukalt sisenetud, võib innovaatiline firma töötada end sammhaaval Euroopa ning hiljem globaalsele turule. Sageli öeldakse, et ettevõtte edukat arengut takistab peamiselt rahaliste vahendite puudus. Minu arvates pole see nii. Head tooted või teenused, olemasolev turunõudlus, tugev juhtimine ja meeskond ning reaalne käive on vajalikud eeldused täiendava kapitali ligimeelitamiseks. Suuremad võimalused rahastamisallikaid leida on juba käivitunud ettevõtetel. Seejuures ei tohi ettevõtjad loota liialt riigile või investoritele, kel puuduvad teadmised konkreetsest turust: mitte keegi teine peale ettevõtja enda pole vastutav oma ettevõtte edu või ebaõnnestumise eest.
    Sama oluline kui ettevõtte sisene innovatsioon on tema kaasatus innovatsioonisüsteemi. Süsteem või võrgustik tähendab koostööd vähemalt kahe partneri vahel, kelleks võivad olla ettevõtted, teadus- ja arendusasutused, riiklikud asutused, tugiteenuste osutajad, finantsasutused jne. Innovaatilistest võrgustikest kasusaamine eeldab ühiseid huvisid, vastastikust usaldust ning soovi üksteisele oma teadmisi edastada.
    Võrgustikku valides tasub olla hoolikas - hinnake enda ja partnerite motiive, ühiseid eesmärke, võrgustiku eesotsas olevaid inimesi, nende senist tööd ja seda, mis rolli teie täita saaksite.
    Eesti poliitilistel, majandus- ja teadusringkondadel on piisavalt taiplikkust, et saavutada väljapaistev positsioon vähemasti Euroopa innovatsioonisüsteemis - seda potentsiaali peaksid ettevõtjad rohkem kasutama.
    Joachim Hemer osaleb 13.-14. mail Tartus toimuval konverentsil "Innovatsiooni juhtimine Eestis - ettevõtjate vajadused?
    Autor: Joachim Hemer
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elektriarveid 7000 euro eest: Soome pensionärid müüsid maja maha
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Raadiohommikus: ehitusest, pangandusest ja investeerimisest
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu SEB värskest majandusprognoosist, arvamuslugude konkursist Edukas Eesti, aga ka finantstehnoloogiaettevõtte uutest tuultest ning kaitsetööstusesse investeerimisest.
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu SEB värskest majandusprognoosist, arvamuslugude konkursist Edukas Eesti, aga ka finantstehnoloogiaettevõtte uutest tuultest ning kaitsetööstusesse investeerimisest.