Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Renesis ? Mazda-tootja jonni omanäoline tulem
Siis aga leiti, et tema tööressurss ei ole võrreldav tavaliste kolbmootoritega ning autotootjad loobusid teineteise järel rootormootori arendamisest. Vaid Mazda jätkas jonnakalt alustatud tööd, ehitades ühtekokku 1,8 miljonit rootormootorit, millest suurem jagu paigaldati populaarse Mazda RX-7 kapoti alla. Koos RX-8ga jõudis müügile järjekordne rootormootori versioon Renesis. Õigupoolest on Renesisest kaks varianti: 192 ja 231 hj. Mõlemad on kahe kambriga, kumbki 654 kuupsentimeetrit: kogu mootori töömaht on vaid 1,3 liitrit. Sellele vaatamata on tegemist Mazda võimsaimate vabalt hingavate mootoritega ja samas ka kõige väiksematega: mootor on pea sama suur kui tema otsas istuv käigukast.
Eestimaa teedel ei ole see auto just igapäevasteks sõitudeks mõeldav. Ehkki neli istekohta ja piisavalt mahukas pagasiruum võimaldaks sedagi. Lihtsalt tema vedrustus eeldab siledaid teid ja isegi Tartu maantee alguse neljarajalisel lõigul ei saa temaga erilist naudingut. Rääkimata Tartu maantee nime kandvast kuumaastikust Tallinna südalinnas. Kui aga keerata temaga kurvilisele asfaldteele, kohendab RX-8 piltlikult öeldes lipsu sirgeks ja valmistub oma etteasteks. Just sellise tee jaoks on ta loodud! Nurkades asetsevad laiad rattad hoiavad autot teel sedavõrd kindlalt, et kurvis vilksamisi spidomeetrit vaadates ehmatad isegi ära, rääkimata tagaistujatest. Ja kiirendus, mis omalaadse heli saatel muudkui surub ja surub selja istmesse, kuni pöörded on jõudnud 10 000 lähedale minutis. Kahjuks saab seda nautida vaid kahe esimese käiguga, kolmandaga kasvab kiirus juba sedavõrd suureks, et hakkab hirm juhilubade pärast ja lased gaasipedaali targu tagasi.
Kel kindel katus pea kohal ja raha ka muuks kui toiduks üle jääb, võib vahelduseks säärast omanäolist sõiduriista omada küll. Küll aga peab arvestama rahasummaga, mis lahjema mootori puhul ulatub 425 000, võimsama puhul aga 503 000 kroonini.