Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    General Motors süstib 3 miljardit dollarit Hiina autotööstusesse

    GM teatas plaanist investeerida Hiinasse 3 miljardit dollarit, et enam kui kahekordistada seal autode tootmist kolme aasta jooksul, kirjutas eilne Financial Times. Seni on GM Hiinasse investeerinud juba 1,6 miljardit dollarit. Sel aastal plaanib GM toota Hiinas 530 000 autot, 2007. aastal peaks maht olema 1,3 miljonit autot. Samuti kavatseb GM Hiinas juurutada 20 uut mudelit, edasi arendada Shanghai tehast, mis töötab juba kolme vahetusega, ehitada uus mootoritehas ning uuendada laborite tehnoloogiat.
    ?GM on enam kui kindel, et Hiina kasvaval turul on pikaajaline perspektiiv,? ütles GMi Hiina piirkonna juht Phil Murtaugh. Eelmisel aastal kasvas GMi kasum Hiinas enam kui kolm korda, 437 miljoni dollarini (5,55 mld kr).
    GM, Ford Motor, Volkswagen ja Toyota on viimase kaheksa kuu jooksul teatanud kokku plaanidest investeerida Hiinasse enam kui 10 miljardit dollarit. Autotootjad on hoogustunud tänu Hiina valitsuse otsusele, mis keelab laenu andmise heakskiiduta projektidele ja julgustab suuremaid autotootjaid laienema ühisfirmade loomise kaudu. Hiina valitsuse otsuse kohaselt võivad välismaalased omandada ühisettevõttest mõne Hiina firmaga 50%. GMi ekspansioon Hiinasse on õnnestunud tänu heale koostööle Hiina suurima autotootjaga Shanghai Automotive Industry Corp, millel on ühisettevõte ka Volkswageniga.
    Hiina valitsus on eesmärgiks võtnud alandada majanduskasvu sel aastal 7 protsendini eelmise aasta 9,1 protsendilt. ?See aga ei pidurda nõudlust autode järele,? ütles Massachusettsis asuva nõustamisfirma Global Insight analüütik Ashvin Chotai. Tema sõnul on Hiinas jätkuvalt suured kasvuvõimalused võrreldes teiste regiooni riikidega. Vaatamata sellele, et Hiina pangad on vähendanud laenu andmist autoostjatele 75 protsendi võrra möödunud kuudel.
    Chotai ennustab, et 2004. aastaks on Hiinas 1000 elaniku kohta 51 autot. Hetkel on vastav näitaja Hiinas 16, USAs 700, Jaapanis 598 ja Tais 91.
    ?Hetkel kõige kiiremini kasvav autoturg Hiina on määrav GMi globaalsele edule,? ütles Murtaugh. GM kavatseb Murtaughi sõnul Hiinas tootma hakata nii keskklassi kui ka luksuslikke sportmudeleid, et rinda pista Saksa ja Jaapani tootjatega. Kontsernil on kavas esimesena Hiinasse viia Cadillaci mudel CRX ja selle sedaanvariant CTS, nimetatud autosid hakatakse esialgu müüma 11 Hiina linnas. Samuti on kavas Hiinasse viia tulevikus sportauto Cadillac XLR tootmine.
    GMi pühendumine Hiina turule näitab, et Hiinast on saanud suur lahinguväli rahvusvahelistele autotootjatele. Hiinas on autode müük kasvanud alates 2002. aastast fenomenaalselt. 2002. aastal suurenes autode müük Hiinas 60% ja 2003. aastal 80%, jõudes 2,1 miljoni autoni. Eelmise aasta aprilliga võrreldes on autode tootmine kasvanud 45%.
    Mais kasv aeglustus, langedes 15?20% eelmise aastaga võrreldes, sest Hiina valitsus asus laenamist piirama.
    Hiinast on saanud GMi jaoks sel aastal suuruselt teine turg USA järel, võttes koha ära Saksamaa käest. Samuti on Hiina kasvatanud kompanii kasumit autode müügist pärast viimast pooltteist aastat.
    GMi eeskujul kavandab samasuguseid plaane ka Saksa Volkswagen, kes tahab oma mahud Hiinas kolme aasta jooksul samuti kahekordistada.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Esimese kvartali tulemused tõstsid Snapi aktsia hinda neljandiku võrra
Snapi aktsia hüppas turueelses kauplemises 25% pärast esimese kvartali tulemuste avalikustamist, mis ületasid kõrgelt analüütikute ootuseid.
Snapi aktsia hüppas turueelses kauplemises 25% pärast esimese kvartali tulemuste avalikustamist, mis ületasid kõrgelt analüütikute ootuseid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.