Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Majandusministeeriumi ja SLK eilsed kõnelused olid taas tulutud
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kantsler Marika Priske ütles, et nii juristidelt kui KA konkurentsiametilt tellitud kiirekspertiisid andsid ühesuguse tulemuse: SLK ja Tallinna Sadama ühisfirma loomisega praamiliikluse jätkamiseks esitatud tingimustel ei saa riik nõustuda.
Näiteks on liinilepingu sissekirjutamine kümneks aastaks vastuolus konkurentsiseadusega. Sama kehtib sadamate kasutamise tasude fikseerimise kohta kümneks aastaks.
Priske sõnul ei saa ka kuidagi leppida sellega, et loodav laevakompanii garanteerib SLK ainuomanikule Vjat?eslav Leedole kuuluvate firmade Saare Finants ja Holostovi Kinnisvara tegevusi laevade müümisel 200 miljoni krooni eest loodavale firmale. Kahtlusi on tema sõnul ka majandusliku poole pealt.
Nõupidamisel lepiti kokku, ja sellega minnakse ka homme valitsuse ette, et järgneva kahe nädala jooksul tehakse ühisfirma raamlepingule põhjalik juriidiline ja majanduslik analüüs, mille käigus hinnatakse SLK varade väärtus. Selle ajaga peab valmima ka mõistlik liinilepingu variant liikluse jätkamiseks 1. oktoobriks.
Eile SLK pakutud liinilepingu kava oli Priske hinnangul liiga karm ja sidus praamiliikluse jätkamise üheselt ühisfirma loomisega. Tema hinnangul on alus kompromissi leidmiseks olemas, sest SLK tahab praamiühendust mandri ja saarte vahel jätkata ja riik on nõus selle eest maksma. ?Kui aga kokkuleppele ei jõuta, jääb alati võimalus kohustada SLKd jätkama. See variant on meil korralikult ette valmistatud ja kiiresti kasutatav,? rääkis kantsler.