Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestlaste Marimets töötleb Maris metsa

    Praegu tuleb kaugelt Marimaalt materjali Eestisse kaks 25kandist autokoormat nädalas ja ehkki tulek võtab aega kolm-neli päeva, loodavad Marimetsa omanikud, et äri hakkab peagi ennast ära tasuma.
    ?Nimi Marimets ei ütle kohalikele muidugi midagi ning seda hääldatakse ja kirjutatakse seal mitmel moel,? räägib firma üks omanikke Jaanus Saar.
    Varem Pärnus ja ka Tallinnas mitut kellapoodi omanud mees võtab nüüd 2000 kilomeetri pikkuse teekonna ette kolm-neli korda aastas. Ta räägib, et Moskvast edasi on liiklus kohutav, sest maanteed ummistavad suured veokid ei taha naljalt teed anda, mistõttu tuleb ületada kiirust ja teha ohtlikke möödasõite. Aga miilitsaga saab seal alati kokkuleppele. ?Kord ütles üks inspektor, kes mind kinni pidas: dai hotj na butõlku (anna kasvõi ühe pudeli jaoks ? toim.),? meenutab Saar.
    Teeröövleid kahe meetri pikkune mees ei karda, nagu ka kohapeal tegutsevaid katusepakkujaid, ja erilisi probleeme pole seni olnud. Seevastu peab ametiasutustes ja ettevõtetes asju ajades ümbrik enamasti taskus olema. ?Kõik maksavad kõigile ja raha eest saab peaaegu kõike,? iseloomustab ta sealset asjaajamise stiili.
    Üldse eelistatakse arvete tasumist sularahas, sest pankadega asjaajamine on suhteliselt keeruline. Ka poodides, mis muidu on tänapäeva tasemel, ei saa veel kaardiga maksta. Saar hoiatab veel maksuameti eest, mis sulgeb firma pangakonto väiksemagi maksuvõla korral.
    Palju kasutatakse bartertehinguid, mobiiltelefoni eest tuleb ette maksta, põhiline suhtlemine käib SMSi vahendusel, loetleb ta veel kohalikke iseärasusi.
    Marimaal on Saare sõnul palju soome-ugri sisu ja eestlastesse suhtutakse hästi. Paljud on Eestis hariduse saanud ja kohalikus ülikoolis õpetatakse eesti keelt. Ungarlased on Jo?kar-Olasse koguni terve linnaosa ehitanud. Ühelt poolt on eestlane nagu sugulane, teisalt jälle lääne vanake, kelle peale austusega vaadatakse,? kirjeldab mees vastuvõttu kaugel Siberis.
    Ta soovitab teistelgi julgelt Venemaa avarustesse äri ajama minna ja on valmis oma sellekohaseid õppetunde tutvustama. ?Eks seda kooliraha sai makstud parasjagu,? tõdeb ta.
    Marimetsa omanikud on püüdnud oma ettevõttes, kus täna töötab 35 inimest ja ka juhid on kohalikud, läänelikku mõtlemist ja töökultuuri juurutada. ?Niidame ka oma tootmisterritooriumi ümbert umbrohtu, materjalipakid on korralikult sirgetesse virnadesse ladustatud,? toob Saar näiteid. Ta näitab pilti heledatest laudadest ehitatud eestipärasest välikäimlast, mis näeb parem välja kui mõne mehe saun ja mis algul kohalikud kõvasti imestama pani.
    Töö eestlastele kuuluvas saeveskis käib sellest kuust neljas vahetuses. Eesmärk on toota 300 tihu kase saematerjali kuus ja mõeldakse ka kuuse, männi ning koguni pärna peale, mida leidub seal rikkalikult.
    Põhiline põhjus, miks nii kaugel kodust toota tasub, peitubki Siberi puu kõrges kvaliteedis, tööjõu poole madalamas hinnas ning väikestes elektri- ja kütusekuludes.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Fordi elektriautode tootmisest tulenev kahjum ületab miljardit
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.