Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rootsi autotööstus lööb häirekella

    Kirjas peaminister Göran Perssonile, mida refereeris teisipäeval Rootsi majandusleht Dagens Industri, hoiatab Hans-Olov Olsson, et Saabi sulgemisohus Trollhättani tehase saatus võib osaks langeda ka Volvole. ?Maailmas on palju neid, kes himustavad meie töökohti,? kirjutas Volvo sõiduautode divisjoni juht, kes tahab valitsuse abiga tagada Rootsis autotööstuse säilimine.
    Rootsi teise autotootja Saab Automobile Trollhättani tehases on ohus 6000 töökohta, sest omanik General Motors vaeb oma Saksa või Rootsi tehase sulgemise vahel. Kokku töötab Rootsis autotööstuses ca 150 000 inimest ning ala annab 15% Rootsi ekspordist.
    Hans-Olov Olssoni sõnul vajab Rootsi autotööstus riigilt selgemat tuge ja poliitikat, mis ei lapi eelarveauke autotööstuse arvel. Rootsi valitsuse 2005. aasta eelarves tõuseb nii bensiini kui ka diislikütuse aktsiis, samas kui maksupoliitika abil võiks valitsus soosida näiteks keskkonnasäästlikumate diiselmootoriga autode kasutamist, leiab Olsson.
    Teine ettepanek on kiirendada maksupoliitika abil vanade autode väljavahetamist, mis aitaks samuti täita keskkonnakaitse eesmärke. Dagens Industri uuringu järgi moodustavad 40% Rootsi autopargist sõidukid, mis on 10 aastat vanad või veel vanemad. See teeb kokku 1,7 miljonit autot, millest 600 000 on lisaks ilma katalüsaatorita. Uute autode müügi prognoos selleks aastaks on 260 000.
    Pinnuks silmas on Rootsi autotööstusele ka 1. jaanuaril 2006 jõustuv raskeveoki maks, mis lööb eriti valusalt just Rootsi enda tootjaid, Volvot ja Scaniat. Volvo müüb aastas Rootsis ca 50 000 sõidukit, millest 40 000 läheks uue maksu alla.
    Olssoni ettepanek on alustada valitsusega koos pikaajalise strateegia väljatöötamist, mis tagaks autotööstuse allesjäämise. Sagedased muudatused seadustes ja uued maksud võivad kahjustada ka Rootsi mainet autotööstuse välismaiste omanike silmis.
    Praegu läheb Volvol küll väga hästi ja see on Fordi kontsernis üks edukamaid üksusi. Samas on 1989. aastal General Motorsile läinud Saab kasumit andnud vaid kahel aastal.
    Eile kirjutas Financial Times, et General Motors plaanib Euroopas tootmisvõimsusi vähendada, kokku ca 150 000 sõiduki võrra aastas. Enamik General Motorsi Euroopa tehaseid töötab praegu alakoormusega, suurimad probleemid on kontsernil keskklassi autodega.
    Rootsi seisukohalt on oluline, kus otsustab GM jätkata Saabi ja Opel Vectra järgmiste mudelite tootmist ? kas Trollhättanis Rootsis või Russelsheimis Saksamaal.
    Praegu koostavad mõlemad tehased võidu oma pakkumisi ? kaalumisel on tööaja pikendamine palka tõstmata jne ? kuid mitmed analüütikud arvavad, et valik langeb siiski Saksamaa kasuks, ehkki tootmine seal on kallim. Sellega lõpeks Rootsis 1948. aastal lennukitööstusest välja kasvanud Saabide tootmine.
    Trollhättani tehasest võib aga saada ni?itootja nagu Valmetist Soomes, mis valmistab praegu Porcshele sportauto Boxter mudeleid, prognoosis hiljuti ajalehes Svenska Dagbladet Saksa autotööstuse ?prohvet? professor Ferdinand Dudenhöffer Gelsenkircheni tehnikaülikoolist.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Fordi elektriautode tootmisest tulenev kahjum ületab miljardit
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.