Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Virumaa Teataja: Eesti õlletootjad sekkuvad alkoholipoliitikasse
Õlletootjad on valmis ühinema Euroopa eneseregulatsiooni koodeksiga, et senisest vastutustundlikumalt reklaamida õlut ja teisi lahjasid jooke.
Euroopa õlletootjate liidu peasekretär Rodolphe de Looz Corswarem rääkis teisipäeval Tallinnas toimunud Eesti õlletootjate liidu seminaril, et vabatahtliku eneseregulatsiooni koodeksiga on viimase kolme aasta jooksul ühinenud ja kohe ühinemas enamik Euroopa Liidu riikide õlletootjaid, kirjutab Virumaa Teataja.
?Tootjate eneseregulatsiooni toetavad nii Euroopa Komisjon kui ka Maailma tervishoiuorganisatsioon,? kinnitas Corswarem.
Euroopa õlletootjate liit võitleb peasekretäri sõnul õlle väärkasutamise vastu ja keskendub alaealiste joomise vähendamisele.
Nüüd plaanib samu põhimõtteid järgida ka Eesti õlletootjate liit. Eesti õlletootjate liidu juhatuse liikme Saku õlletehase juhatuse esimees Cardo Remmel lubas, et edaspidi hakkab ka Eesti järgima vabatahtlikku koodeksit ja jälgima, et õlle ja kerge alkohoolse joogi reklaam ei oleks enam suunatud alaealistele.
Remmeli sõnul hakkavad Eestis tööle sõltumatud aukohtud, mis võivad tootjale reeglite rikkumise eest määrata karistuse. Samuti kohustub tootja kohe kõrvaldama rikkumisotsuse saanud reklaami.
?Reklaamides osalevate modellide vanusepiiri oleme tõstnud 23 eluaastani ning loobume kampaaniatest, kus jagatakse tasuta alkohoolseid jooke,? lisas Eesti õlletootjate liidu juhatuse liige Tarmo Noop. ?Samuti ei reklaamita üle 8-protsendilist ega toodeta üle 10-protsendilist õlut.?
Õlut ei seota sotsiaalse ja sportliku eduga. Samuti ei seostata õlut tervise ega religiooniga.