• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 225−0,1%38 752,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,87
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 225−0,1%38 752,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,87
  • 11.11.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Probleemkliendiga peab oskama toime tulla

Konfliktsituatsiooni tekkimise põhjust tuleb ka olukorra lahendamisel arvestada. Kliendi pretensioonide või keeleerinevuste tõttu tekkinud arusaamatuste korral peaks teenindaja käituma sõbralikult ning abivalmilt, varga tabamisel või varguskahtluse korral viisakalt, kuid resoluutselt.
Psühhiaater Jüri Ennet soovitab teenindajal ka konfliktsituatsiooni tekkimisel lähtuda seisukohast, et klient on kuningas. Enneti sõnul on sageli raske vahet teha, kas tegemist on hälbinud või lihtsalt ?huvitava? käitumisega. Teenindaja peab suutma erinevatel hälvetel vahet teha ning valima õige taktika konflikti vältimiseks või lahendamiseks.
Reeglina tuleb konflikti lahendamist alustada positiivselt, vältides käskimist või pealekäratamist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Alkoholi- või narkojoobes inimestel tuleb arvestada kriitikavõime puudumist. Sageli piisab tüütu inimese konfliktita eemalepeletamiseks sõbralikust kiitusest ning lubadusest vestlust huvitaval teemal paari päeva pärast jätkata. Samas võib Enneti hinnangul mõne noorema inimese puhul rohkem kasu olla just korralikust pealekäratamisest.
Kui afektiseisundis inimese rahustamiseks ei piisa sõnadest või ähvardab füüsilise kokkupõrke oht, tuleks kutsuda turvatöötajad või politsei.
Kaupmeeste Liidu turvajuhend soovitab verbaalses konfliktis käituda töökoha esindajana ning mitte võtta solvanguid isiklikuna. Konflikti lahendamisele aitab kaasa rahu säilitamine, silmsideme hoidmine ning rääkimine selge diktsiooniga ja aeglases tempos. Vaidlemise asemel tuleks pakkuda lahendusi ning püüda leida kompromisse.
Füüsilise kallaletungi oht ähvardab teenindajat vaid äärmiselt tasakaalutu ja enesekontrolli kaotanud inimese poolt. Nende puhul võib kallaletungi vallandada äkiline meeleolumuutus, mille põhjustajaks piisab valest sõnast või liigutusest.
Füüsilise konflikti tekkimisel tuleb jälgida kliendi kehakeelt, miimikat ning eriti konfliktitekitaja käsi. Samal ajal tuleb jätta endale taganemistee ning püüda kallaletungikatse eest lahkuda, paludes abi teistelt inimestelt.
Võimalike konfliktsituatsioonide läbimängimine koolituse käigus aitab reaalse ohu tekkimisel teha õigeid otsuseid ning probleemi kergemini lahendada.
Vaata ka www.kaupmeesteliit.ee
Autor: Andres Palm

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 23 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele