• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Probleemkliendiga peab oskama toime tulla

    Konfliktsituatsiooni tekkimise põhjust tuleb ka olukorra lahendamisel arvestada. Kliendi pretensioonide või keeleerinevuste tõttu tekkinud arusaamatuste korral peaks teenindaja käituma sõbralikult ning abivalmilt, varga tabamisel või varguskahtluse korral viisakalt, kuid resoluutselt.
    Psühhiaater Jüri Ennet soovitab teenindajal ka konfliktsituatsiooni tekkimisel lähtuda seisukohast, et klient on kuningas. Enneti sõnul on sageli raske vahet teha, kas tegemist on hälbinud või lihtsalt ?huvitava? käitumisega. Teenindaja peab suutma erinevatel hälvetel vahet teha ning valima õige taktika konflikti vältimiseks või lahendamiseks.
    Reeglina tuleb konflikti lahendamist alustada positiivselt, vältides käskimist või pealekäratamist.
    Alkoholi- või narkojoobes inimestel tuleb arvestada kriitikavõime puudumist. Sageli piisab tüütu inimese konfliktita eemalepeletamiseks sõbralikust kiitusest ning lubadusest vestlust huvitaval teemal paari päeva pärast jätkata. Samas võib Enneti hinnangul mõne noorema inimese puhul rohkem kasu olla just korralikust pealekäratamisest.
    Kui afektiseisundis inimese rahustamiseks ei piisa sõnadest või ähvardab füüsilise kokkupõrke oht, tuleks kutsuda turvatöötajad või politsei.
    Kaupmeeste Liidu turvajuhend soovitab verbaalses konfliktis käituda töökoha esindajana ning mitte võtta solvanguid isiklikuna. Konflikti lahendamisele aitab kaasa rahu säilitamine, silmsideme hoidmine ning rääkimine selge diktsiooniga ja aeglases tempos. Vaidlemise asemel tuleks pakkuda lahendusi ning püüda leida kompromisse.
    Füüsilise kallaletungi oht ähvardab teenindajat vaid äärmiselt tasakaalutu ja enesekontrolli kaotanud inimese poolt. Nende puhul võib kallaletungi vallandada äkiline meeleolumuutus, mille põhjustajaks piisab valest sõnast või liigutusest.
    Füüsilise konflikti tekkimisel tuleb jälgida kliendi kehakeelt, miimikat ning eriti konfliktitekitaja käsi. Samal ajal tuleb jätta endale taganemistee ning püüda kallaletungikatse eest lahkuda, paludes abi teistelt inimestelt.
    Võimalike konfliktsituatsioonide läbimängimine koolituse käigus aitab reaalse ohu tekkimisel teha õigeid otsuseid ning probleemi kergemini lahendada.
    Autor: Andres Palm
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Andrus Tamm: Narvas aitaksid luua töökohti ainult heanaaberlikud suhted
Ühe konsultatsioonifirma hinnangul tõi Nord Stream 2 projekt Soome ligikaudu 600 töökohta ja 413 miljoni euro jagu majanduslikku kasu. Kas te kujutate ette, kuidas oleks Ida-Virumaale ja Eestile tervikuna mõjunud selline rahasüst, küsib Keskerakonna Narva nimekirjas kandideeriv Andrus Tamm vastuses Äripäeva valimiste-eelsele küsitlusele.
Ühe konsultatsioonifirma hinnangul tõi Nord Stream 2 projekt Soome ligikaudu 600 töökohta ja 413 miljoni euro jagu majanduslikku kasu. Kas te kujutate ette, kuidas oleks Ida-Virumaale ja Eestile tervikuna mõjunud selline rahasüst, küsib Keskerakonna Narva nimekirjas kandideeriv Andrus Tamm vastuses Äripäeva valimiste-eelsele küsitlusele.
Nafta hind tõuseb kuuendat päeva ja lõppu ei paista
Brenti toornafta jätkas täna kiiret tõusu ja ületas 80 dollari taseme, sest nõudlus ületab jätkuvalt pakkumist ning varud vähenevad, vahendab Reuters.
Brenti toornafta jätkas täna kiiret tõusu ja ületas 80 dollari taseme, sest nõudlus ületab jätkuvalt pakkumist ning varud vähenevad, vahendab Reuters.
Börsiplaaniga Enefit Green laenab 130 miljonit
Eelmisel nädalal börsiplaani kohta uusi kinnitusi andnud taastuvenergia tootja Enefit Green sõlmis 130 miljoni euro ulatuses investeerimis- ja likviidsuslaenu lepinguid SEB ja OP pangaga, teatas ettevõte.
Eelmisel nädalal börsiplaani kohta uusi kinnitusi andnud taastuvenergia tootja Enefit Green sõlmis 130 miljoni euro ulatuses investeerimis- ja likviidsuslaenu lepinguid SEB ja OP pangaga, teatas ettevõte.
Sobivate inimeste nappus paneb tööandja ametikooli tööd tegema
Isegi kui aasta alguses tundus, et seatud eesmärkide saavutamine osutub raskeks, võime praegu öelda, et oleme kriisiolukorraga kohanenud, kuid kvalifitseeritud tööjõust on ikka puudus, rääkis õmblusettevõtte Svarmil tegevjuht Merle Roste Äripäeva raadiole konverentsil Äriplaan.
Isegi kui aasta alguses tundus, et seatud eesmärkide saavutamine osutub raskeks, võime praegu öelda, et oleme kriisiolukorraga kohanenud, kuid kvalifitseeritud tööjõust on ikka puudus, rääkis õmblusettevõtte Svarmil tegevjuht Merle Roste Äripäeva raadiole konverentsil Äriplaan.