Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus kaubamärk suurendas müüki 40 protsenti
Eesti Pagari kaubamärki ning uuenenud Õnne-sarja tooteid tutvustanud reklaamikampaania kestis 1. aprillist 30. juunini. Kampaania ajal tõusis Õnne-sarja toodete müük üle 90 protsenti.
Tänaseks, kui kampaaniast on möödas kolm kuud, on kasvust järele jäänud 39%.
Tarbijamängust, milles osalemiseks tuli ära lõigata ja saata Õnne leibade-saiade pakenditel olev päikese logo, osales 14 692 inimest. Kümne logo saatjad osalesid Kuuba-reisi loosimises, kahekümne päikesemärgi saatjatele lubati lisaks ka Õnne T-särke. Kampaania jooksul jagati välja üle 13 000 T-särgi.
Kampaaniat toetas reklaam teles ja trükimeedias (mai ja juuni), reklaam müügikohtades, kliendilehtedes ja tootepakenditel kogu kampaania perioodil.
Uue kaubamärgi kasutuselevõttu on ettevõtte põhjendanud sellega, et ETK Leiva kaubamärk oli iganenud. Kusjuures Eesti Pagari kaubamärgivahetus viidi läbi peale ettevõtte omaniku ja juhtkonna vahetumist.
Kasvu taga on pemiselt laienenud levitajatevõrk, mis sai teoks just tänu laialdasele kampaaniale ja logo vahetusele. Varem oli ETK Leib sees peamiselt maapiirkondades ja Prismas.
Eesti Pagari müügidirektori Tarmo Kase sõnul ei ostnud ennem Citymarket, Comarket ja Rimi ETK Leiba sellepärast, et arvasid, et toetavad siis konkurenti, ETK süsteemi. ?Nimevahetus andis meile eelkõige võimaluse siseneda jõuliselt Tallinna turule,? nentis Kase.
?Tänaseks on Eesti Pagar jõudnud Tallinna turul suurtemates kauplustes (v.a Selver ja Säästumarket) müügilt kindlast kolmandaks, võib isegi loota, et teiseks,? lisas Kase.
Nii Fazer Eesti kui ka Leibur ei kommenteeri konkurendi tegevust ega taha ka enda kampaaniatest juttu teha.
Fazeri turundus- ja müügidirektor Asso Lankots ütles, et ettevõte ei kommenteeri üksikute kampaaniate tulemusi ega eelarveid. Lisades, et nagu igal aktiivsel turundujal, on ka neil olnud õnnestunud ja vähem õnnestunud ettevõtmisi.
Ka praegu käimasolevat Leiburi kampaaniat ei tahtnud Leiburi turundusjuht Lena Murd kommenteerida, selgitades vaid, et tegu on imagoreklaamiga, mitte müügiedenduskampaaniaga. Seega pole eesmärk ka müüki suurendada. Täpsemalt on nõus Leibur rääkima kampaania tulemustest detsembri teises pooles.