Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raudteelased peavad uusi palgaläbirääkimisi

    Septembri lõpus raudteel lõppenud streik oli seni kõige pikaajalisem: töötajate väljaastumine kestis kuus päeva. Nüüd on raudteel alanud uued palgaläbirääkimised.
    Valitsus võiks kutsuda tööandjad ja raudteelaste ametiühingud ühise laua taha, et leppida kokku, kuidas tagatakse olulise majandussektori tõrgeteta areng ja funktsioneerimine nii, et kõikide osapoolte huvisid oleks arvesse võetud.
    See, et osapooled ei alustanud kuue streigipäeva vältel läbirääkimisi, näitas kõike muud kui soovi leida probleemile mõistlik lahendus. Ja nagu selliste tülide puhul ikka, on streigiga seotud kulud, sh tööandja maine langus, suuremad kui streikijate nõuded.
    Kui kaua me valime vastasseisu dialoogi asemel ja kuidas peavad end tundma töötajad, kellelt nõutakse head tööd ja turvalisuse tagamist raudteel? Eriti õigustatud on need küsimused ajal, mil Raudteelaste Ametiühing on alustanud läbirääkimisi Eesti Raudteega, taotledes 15protsendilist palgatõusu. Põhjendusi palgatõusule on mitmeid. Töötajad on teinud tööd majandustulemuste parandamiseks: puhaskasum on nelja aastaga tõusnud üle 800% ning ulatub umbes miljoni kroonini päevas, keskmine palk on aga tõusnud veidi üle 40%. Töötajad tahavad saada lõpuks osa ühiselt loodavatest hüvedest.
    Ka Edelaraudtee ja Elektriraudtee ASis on ametiühingutelt tulemas surve palkade tõstmiseks. Riik on aastast aastasse alandanud dotatsioonisummasid miljonites kroonides. See on pärssinud ettevõtete töötajate palgatõusu ja alandanud nende konkurentsivõimet, kuna parimad töötajad lahkuvad. Kolm viimast aastat on Edelaraudtee palgad paljudel ametikohtadel külmutatud.
    Kui olid probleemid Saaremaa Laevakompaniiga, siis astus tagasi majandusminister. Kes ja kuidas vastutab siis, kui ühel päeval ei sõida enam reisirongid, sest kvalifitseeritud ja kõrge vastutusastmega tööjõul on praegu koristajate palgad?
    Ilmselt mitte üksnes tööandja, kes majandab, kuidas oskab, sest vaatamata dotatsioonide vähendamisele on rongiliinide arvu Edelaraudteel isegi tõstetud. Kas jälle kuulutatakse kõikjal, et ametiühingud on terroristid, unustades, et näiteks Edelaraudtee probleemide lahendamise hind on vaid ligi 5 miljoni krooni suurune dotatsioon? On arusaamatu, miks eiratakse Euroopa Liidu otsust, mis kuulutas transpordipoliitikas prioriteetseks raudtee kauba- ja reisivedude arendamise. On ju tegemist keskkonnasõbraliku, säästliku ja ohutu veoseliigiga. Samuti lahendab raudteetranspordi arendamine regionaalprobleeme.
    Miks toetatakse siis rohkem maanteetransporti, suurendades selle dotatsioone? Kas sellepärast, et ministeeriumis ei ole raudteetranspordi esindajaid? Raudteelaste Ametiühingu hinnangul 2010. aastal elektrirongid enam ei sõida, kui asi nii edasi läheb. Reisijate vedu raudteel on praegu kallis seetõttu, et raudteefirmad peavad oma kulul ülal pidama infrastruktuuri, millel sõidetakse. Kui bussifirmadelt nõutaks maanteede remonti ja teedevõrgu uuendamist, käiks bussisõit paljudele üle jõu.
    Osapoolte kutsumine läbirääkimiste laua taha on riigi üks funktsioonidest. 11. juulil tegime peaministrile vastava ettepaneku, kuid pole saanud vastuseks mingit selget seisukohta. Seega ei soovita ametiühingutega kohtuda, aga kui tekib kriis, öeldakse, et näete, need on mässajad, nendega ei saa dialoogi pidada. Tööandjad aga peaksid mõistma, et raudteesektoris on stabiilne ja püsiv areng võimalik vaid siis, kui nad moodustavad raudteetranspordi tööandjate liidu.
    Autor: Jolan ?evtsov
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Reedel tehti kõige enam tehinguid Tallinna börsil
Balti börsil tehti reedel kokku 3198 tehingut kogukäibega 1 258 397 eurot. Kuue kuu koondindeks lõpetas päeva 2,58protsendilise plussiga.
Balti börsil tehti reedel kokku 3198 tehingut kogukäibega 1 258 397 eurot. Kuue kuu koondindeks lõpetas päeva 2,58protsendilise plussiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.