Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tarbijakaitseamet uurib Jippii reklaami seaduslikkust

    Jippii reklaamis nutab draakon Toni ja palub lastel ennast lõbustada ja lohutada. Selleks peab laps saatma SMSi. Reklaami all on veel kirjas, et parem, kui saadad kaks sõnumit. Samas pole reklaamis kirjas, kui palju ühe sõnumi saatmine maksab.
    Äripäeva järelepärimisele vastas tarbijakaitseamet, et see reklaam on võetud menetlusse, kuid täpsemalt menetluses olevat reklaami amet ei kommenteeri. Tõenäoliselt teeb tarbijakaitseamet otsuse lähipäevade jooksul, siis on võimalik ka lõpetatud menetluse kohta täpsemaid kommentaare anda, lisas tarbijakaitseameti pressiesindaja Eda Amur.
    Reklaamiseadus ütleb, et reklaamis ei tohi ära kasutada laste loomulikku kergeusklikkust ja kogemuste puudust ning reklaam ei tohi sisaldada pöördumist laste poole, millega neid otseselt kutsutakse üles omandama kaupa või teenust. Jippii reklaam kutsub lapsi sõna otseses mõttes tarbima ? ütleb, et lohuta ja lõbusta, selleks saada SMS!
    Reklaamiagentuuri DDB juhi Jana Koppeli sõnul on tõesti tegu alatu reklaamiga: ?Rõhutakse ju otseselt laste kaastundele ja siirusele kedagi aidata.? Siin võib Koppeli sõnul tuua julma paralleeli ? ?helista Mulle, mõtlen vaid Sulle!? stiilis reklaamid rõhuvad samuti baasinstinktile. Kuid nende reklaamide sihtgrupiks on Koppeli sõnul endale aruandvad inimesed n-ö täiskasvanud, kes vastutavad oma tegude eest ja maksavad omi arveid ise kinni: ?Draakon Toni kaudu sirutatakse aga lapse käsi otse vanema rahakotini, kasutades last kui Toni käepikendust. Ja vaevalt laps endale aru annab, mida ta selle raha eest saab.?
    OÜ Imagine AD juht Margo Kütt aga leiab, et kuigi reklaamiseadusega, mis Eestis kehtib, on see konkreetne reklaam ehk jah vastuolus, hakkab hea tava kui selline järjest vähem rolli mängima, kui eesmärgiks on lapsi sihtgrupina kätte saada.
    ?Ajal, mil kogu reklaamimaailm liigub üha rohkem seda teed, et tänane tulevikutarbija on tegelikult juba täna oma vanemate sisseostude mõjutaja isegi nii suurel ostul kui auto soetamisel, ei näe ma ise heade tavadega vastuolu,? ütles Kütt.
    ?Seega, kui Eesti reklaamiseadus on kokku kirjutatud stiilis no sex, no kids and no rock?n?roll, siis kuidas meie, reklaamitegijad, peame tarbijat püüdma,? nentis Kütt.
    ?Maailma hinnatuim lastele turundaja Martin Lindström on oma pikaajaliste lastele keskendunud uuringutega koostanud terve teaduse sellest, kuidas tooteid laste kaudu rohkem müüa,? tõi ta näite.
    ?Reklaamiturg ei erine muust turust, on müüja ja ostja. Ostja ostab sellelt, kellelt saab parema kauba. Klient valib selle reklaamibüroo, kus on paremad lahendused,? ütles Kütt ja lisas: ?Kui klient ütleb mulle, et tahab reklaamiga saada kätte last, siis selle ma talle ka annan.?
    Jippii Estonia AS juhi Andra Saimre sõnul pole tarbijakaitseamet Jippii poole pöördunud, mistõttu pole päevakorras ka draakon Toni reklaami maha võtmine.
    ?Reklaami sõnumis ei pöörduta otseselt laste poole ning seda ei näidata lastesaadete ajal,? ütles Saimre ja lisas, et samasugune draakoni reklaam jookseb siiani probleemideta ka mitmes teises Euroopa telekanalis.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.