Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sulid ründasid Rootsis Nordea internetipanka
Seni pole veel täpselt teada, kui paljud kliendid said elektroonilise kirja, kus neil paluti fiktiivsele veebilehele, mis meenutas panga sisselogimise veebilehte, edastada oma isikukood ning konto kasutamise paroolid.
?See on esimene kord, kui meil midagi sarnast on juhtunud,? ütles ütles ajalehele Dagens Industri Nordea pressiesindaja.
Nordea lubas kõigile võimalikele pettuse ohvritele kaotatud summad kompenseerida.
Nordea turundusspetsialist Tauno Tõhk teatas, et pank sai pärast Rootsis toimunud internetirünnakut 1500 telefonikõnet petukirja kohta.
Tõhk ütles, et helistasid nii Nordea kliendid kui ka paljud teised, kes kinnitasid, et said petukirja, milles küsiti nende isikuandmeid ja Nordea panga paroole. ?See näitab nende kirjade massilisust,? lisas Tõhk.
Praeguseks on teada, et ükski Nordea panga klient oma andmeid võltsitud internetilehele ei sisestanud ja ka kahjukannatanuid pole.
?Petukiri oli vigases rootsi keeles ja tekitas kahtlust,? selgitas Tõhk.
Kirjade masspostituseks oli kasutatud Koreas asuvat serverit. Andmeid välja meelitanud lehekülg on veebist maha võetud ja Nordea panga kodulehekülg jälle avatud. Nordea on teinud avalduse politseile.
Taani majandusleht Børsen teatas, et sarnane rünnak toimus ööl vastu teisipäeva ka Euroopa suuruselt viienda panga Deutsche Banki vastu.
Ligi kolm aastat tagasi sattus samasuguse ründe alla Hansapank. 2002. aasta detsembris üritasid kaks petturit saada tuhandetelt hanza.neti klientidelt kätte nende internetipanga koode, saates Hansapanga nimel laiali e-kirju. Ühegi kliendi konto kannatada ei saanud.
Autor: ÄP