Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinna Sadam sai head hinded
Vaid osa firma väärtusest on seotud tema majandustegevuse ning teenitava tuluga. Aastatepikkuse tööga kogutud usaldus, kaubamärk moodustab majandusnäitajate kõrval suurima väärtuse, mida tänases maailmas omada saab.
Ka Tallinna Sadam tunneb huvi selle vastu, millisena riigi üht suuremat ettevõtet nähakse. Riigiettevõttena kuulub sadam ju kõikidele Eesti maksumaksjatele.
Mõni aeg tagasi tellis sadam avaliku arvamuse uuringu, mille viis läbi suhtekorraldusfirma Past ja Partnerid, kes sai selle õiguse konkursi korras.
Uuring osutab, et Tallinna Sadam on eestlaste jaoks väga positiivse kuvandiga. Ilmselt tuleneb see meie uhkusest mereriigiks olemise üle. Saab isegi väita, et Tallinna Sadam on avalikus teadvuses sümbolväärtusega kui rahvuslik rikkus. Sadamat ei tajuta avalikkuses mitte niivõrd äriühinguna kui just Eesti sümbolina.
On kaks olulist telge, millel Eesti inimesed Tallinna Sadamat tajuvad: areng ning lähedus koos usaldusega. Küsitletud tajusid sadamat areneva, usaldusväärse ja lähedasena.
Kui vaatame hinnanguid sadamale erinevate gruppide kaupa, selgub, et poliitikute kujutluspilt sadamast on negatiivsem kui avalikkusel laiemalt. Poliitikud tajuvad sadamat kui oma ja tulusat, kuid mitte kui oma ja usaldusväärset. Samas ei ole poliitikute silmis Tallinna Sadam kuigivõrd poliitiline ettevõte, kuid avalikkus tajub sadama imagos teravalt poliitilisust, mis seostub negatiivsete omadustega.
Huvitav on veel asjaolu, et laiema avalikkuse jaoks on sadama kuvand küsitletute endi omaga võrdne, poliitikute silmis aga on sadam tugevalt üleolev. Selline vastuolu on mõneti üllatav.
On võimalik, et poliitikud peavad sadamat üleolevaks just seetõttu, et poliitilised tõmbetuuled seda kõigutada ei suuda. Ometi on nende tõmbetuulte esitamine meedias vajutanud sadamale avalikkuse silmis poliitikute mängukanni pitseri.
Võrdleme ka Tallinna Sadama ja Nokia imagot. Kuigi Nokia on era-, Tallinna Sadam aga riigifirma, tajuvad soomlased Nokiat oluliselt rohkem omana kui eestlased ASi Tallinna Sadam. Soomlaste seas on Nokia imago positiivsem ning nii eestlaste kui ka soomlaste jaoks on Nokia avatum ja kiirem.
Üksjagu alust annab selleks kindlasti tõdemus, et mobiilsidega puutuvad küsitletavad kokku iga päev, Tallinna Sadamaga aga mitte. Nokia telefon on ju paljudel taskus, sellega seostub isiklik kogemus.
Autor: Neinar Seli