Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nokia puhaskasumi kasvu varjutasid langevad marginaalid
?Jõulukvartalilt ootame tugevat müügi kasvu ning näeme paranemist ka kasumimarginaalide osas, kuigi konkurents on väga tihe,? ütles firma juht Jorma Ollila eile majandusuudiste telekanalile CNBC.
Nordea analüütik Karri Rinta ütles eile Soome Kauppalehtile, et Nokia tulemused olid head. ?Oleks oodanud siiski rohkem optimismi ka konkurentide heade tulemuste valguses,? ütles Rinta. Tema sõnul oli firmal väga ebamäärane kommentaar aasta lõpu kohta. ?Teada oli, et nad enam arvulisi prognoose tuleva kvartali kohta ei tee, aga turg ootas vähemalt sõnalist kommentaari tuleviku kohta,? märkis analüütik. Enne tulemuste avaldamist soovitas Rinta Nokia aktsiat osta.
Ollila kommenteeris telekanalile antud intervjuus, et Nokia arenes kolmandas kvartalis konkurentide ja turuga samas tempos. ?Keskmine telefoni müügihind alanes, nagu konkurentidelgi, marginaalselt,? ütles Ollila. Teist meelt olid analüütikud, kes märkisid, et kolmandas kvartalis oli Nokia telefoni keskmine müügihind 102 eurot, aga konkurendi Sony Ericssoni telefoni eest maksti kolmandas kvartalis keskmiselt 148 eurot.
Maailma suurima mobiiltelefonide tootja Nokia kolmanda kvartali kasum kasvas 29 protsenti, 881 miljoni euroni ehk 20 sendini aktsia kohta.
Bloombergi küsitletud 15 analüütikud ootasid kasumi kasvuks keskmiselt 20 protsenti. Nokia ise teatas 13. septembril, et ootab kolmanda kvartali kasumiks aktsia kohta 18 kuni 19 senti. Käive kasvas 18 protsenti, 8,4 miljardi euroni. Analüütikud ootasid, et käive kasvab 19 protsenti. Firma jättis seekord oma teada jooksva aasta neljanda kvartali prognoosid.
Kõige enam aitasid mobiiltelefonide müüki firma sõnul tõsta kallimad telefonid, kuhu on sisse ehitatud kvaliteetsed kaamerad ja muusikamängijad. Firma sõnul on eriti edukaks osutunud mudel 6680, millel on kaks kaamerat ning muusika mängimise ja interneti võimalus. Nokia müüs Euroopas telefone plaanitust rohkem. Samas jäi oodatust väiksemaks müük Ladina-Ameerikas.
Ollila sõnas teates, et firmal on kavas veelgi lisaseadmeid telefoni külge panna, et USA ja Euroopa kliente rohkem ostma meelitada. Nokia tahab ostjaid ligi meelitada uute multimeedia ja äriklassi telefonidega. Neid telefone on nimetatud Nseriesi ja Eseriesi mudeliteks. Nseriesiga on võimalik muusikat kuulata, Eseriesi telefonidel on lisaks ka sõnade töötlemise ja e-kirjavahetuse pidamise võimalus.
Kolmapäeval tõi Nokia turule ka oma L?Amouri kollektsiooni, mis on suunatud moeteadlikule kliendile.
Teises kvartalis oli Nokia ülemaailmne turuosa 31,9 protsenti, võrreldes 30,4 protsendiga esimeses kvartalis ja 29,6 protsendiga eelmise aasta teises kvartalis, teatas turu-uuringufirma Gartner augustis. Nokia pikaajaline eesmärk on saada 40protsendiline turuosa. Sel aastal on Nokial plaanis tutvustada veel 40 mudelit. Kolm nendest on nn kolmanda generatsiooni ehk 3G mudelid, mis pakuvad kiiremat andmesidet ja videokonverentside võimalust.
Gartner ennustab, et ülemaailmne mobiiltelefonide turg kasvab sel aastal 779 miljoni telefonini. 2009. aastal müüakse juba üle miljardi telefoni. 2004. aastal müüdi 674 miljonit ja üle-eelmisel aastal 520 miljonit telefoni.
Isegi kui müüginumbrid tõusevad, on kasumlikkus mobiiltelefonide turul surve all, kuna konkurents tiheneb ja rohkem müüakse odavamaid mudeleid, eriti Indias ja Hiinas. Kolmandas kvartalis kasvas Nokia mobiiltelefonide müük Hiinas 87 protsenti. Nokia on seni Hiinasse investeerinud 1,63 miljardit eurot. Käibe järgi on Hiinast saanud Nokia suuruselt teine turg. Teise kvartali lõpus oli Nokial Hiinas 12 protsendi suurune turuosa, konkurendi Motorola turuosa maailma suurima rahvaarvuga riigis oli 11 protsenti. Hiina kohaliku tootja Ningbo Birdi turuosa oli 10 protsenti.