Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hiinlane eelistab Nokiat kohaliku tootja mobiilile
?Nokia turuosa kasv on Hiinas tulnud kohalike konkurentide arvel ja kui hind on sama, eelistab hiinlane osta Nokia telefoni,? ütles tehnoloogiasektori turu-uuringufirma Analysis International tegevjuht Edward Yu. Ta lisas, et osaliselt on kasv tulnud ka tänu Nokia uutele mudelitele, mida müüakse vähem kui 1000 jüaani (124 dollari ehk 1645 krooni) eest.
Maailma suurima mobiiltelefonide müüja Nokia juhatuse esimees Jorma Ollila ütles reedel Hiinas Beijingis toimunud konverentsil, et usub, et aastaks 2010 on Nokia saanud Hiinast juurde veel 250 miljonit klienti. Seni on neil Hiinas kokku 383 miljonit klienti. Ollila märkis, et Nokia on Hiinasse investeerinud 2,2 miljardit dollarit. Nokia teatas, et Hiina mobiiltelefonide müük kasvas 2005. aasta esimese üheksa kuuga 77 protsendi võrra, vahendas Bloomberg.
Nokia on müünud selle aja jooksul Hiinas, Hongkongis ja Taiwanis 23 miljonit mobiiltelefoni, ütles Ollila Beijingi seminaril. Nokial on Hiinas kolm tehast, kus töötab 6000 inimest.
Nokia alustas tegutsemist Hiinas 1985. aastal viie inimesega. ?Nokia on viimase 20 aasta jooksul Hiinas üles ehitanud põhjaliku äri ning on kasvanud koos Hiina mobiilsidetööstusega,? ütles Ollila.
Ollila hinnangul kasvab mobiiltelefonide turg jõudsalt ka tuleval aastal. ?Tugev kasv jätkub ja ületab ootused, nii nagu selgi aastal,? ütles Ollila reedel.
Nokia turuosa Mandri-Hiinas, Hongkongis ja Taiwanis on Ollila hinnangul kokku ca 30%.