Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kinkekaardid pühadekäivet ei kahjusta
Ameerika suurim jaemüügikett Wal-Mart on hädas jõuluperioodil lunastatud kinkekaartidega, mis suures osas lunastatakse alles pärast pühi, kui käimas on suured allahindluskampaaniad. See olevat ka üks põhjuseid, miks pühade müügiprognoosid ei täitu. Eesti kaupmehed tunnistavad küll kinkekaartide kasvavat müügiedu, kuid selle negatiivsest mõjust müüginumbritele nende hinnangul siiski rääkida ei saa.
Tallinna Kaubamaja müügi- ja turundusdirektori Enn Pareli sõnul müüb kaubamaja kinkekaarte tõepoolest suurtes kogustes ning seda eriti aasta lõpus. Siiski pole tema hinnangul täheldatud, et detsembrikuu müügid kinkekaartide tõttu või mõnel muul põhjusel täis ei tuleks. ?Kinkekaartide mõju müükidele on igal juhul alati positiivne, sest kaarte kingitakse ka sellistele inimestele, kes võib-olla muidu meie kaubamajadesse oste sooritama poleks tulnudki. Samuti oleme täheldanud, et kinkekaardi kasutamisega kaasnevad ka lisaostud,? selgitab Parel.
Kinkekaartide müüki näeb Parel pigem ettemaksu võtmisena: ?Kui klient soovib tehtud ettemaksu eest kaupa saada allahindluse ajal, siis meie jaoks pole see kuidagi probleemiks. Võib ju öelda, et kaupmehele oleks kasulik, kui kinkekaart realiseeritaks ajal, mil marginaalid on kõrgemad, aga vaatamata suurele müüdud kinkekaartide mahule on nende eest sooritatud ostude osakaal kõigist ostudest siiski piisavalt väike, et see keskmist marginaali olulisel määral ei mõjutaks.?
Mingist suurest müügibuumist ja kinkekaartide lunastamisest jaanuaris Pareli hinnangul rääkida ei saa. ?Aasta parim müügikuu on ikkagi detsember. Allahindlus on loomulikult klientide poolt oodatud, kuid jaanuari müük jääb detsembri omale ikka väga suurel määral alla ning kinkekaardid seda suhet praktiliselt ei mõjuta.?
AG Kaubanduse turundusjuhi Paul Oja väitel on kinkekaartide osatähtsus AG kauplustes muu kauba müügi seas üsna väike. ?Loomulikult kasvab ka kinkekaartide nagu ka muude kaupade müük enne pühadeperioodi,? ütleb Oja, kuid lisab et mingisugust plaanipärast kinkekaardi säästmist allahindlusperioodiks pole täheldatud. ?Enamaltjaolt lunastatakse kaup välja esimesel võimalusel. Trend, et kinkekaardi realiseerimine langeb kokku allahindlustega, võib paljuski olla seotud sellega, et pühade ning allahindlusperioodi vahe on niivõrd lühike, et klient ajaliselt lihtsalt ei jõua poodi.?
Ka ABC Kinga turundusjuht Monica Vood kinnitab, et kinkekaardid meie detsembri müüki eriti ei mõjuta. Jõulukuu müüginumbreid on hetkel veel raske prognoosida, kuid kindlasti tuleb müük parem kui novembris ? detsembris peab ABC King nimelt oma 12. sünnipäeva, mille raames tehakse klientidele mitmeid hinnaüllatusi ning häid pakkumisi, see tagab ka suurema müügiedu,? selgitab Vood. ?Selline kinkekaartide realiseerimise skeem aga meie klientide hulgas tõesti eriti populaarne pole.?
Enim kasutatakse kinkekaarte ikka uute kaupade ostu puhul kui hooaja lõpumüükide ajal. ABC Kinga kauplustes ostetakse kinkekaarte Voodi sõnul eriti usinasti just hooaja keskel.
?Müügil on 100-, 500- ning 1000kroonised kinkekaardid. Kõige nõutavamad on 100kroonised kaardid, sest neid on mugavam realiseerida. Kui 1000kroonise kaardiga tahetakse osta jalanõud, mis maksavad alla 1000 krooni, siis tuleb nuputada, mida näiteks siis selle ülejäänud 101 krooni eest juurde osta. 100krooniste kaartidega on lihtsam. Tavaliselt ostetaksegi üks 500kroonine kaart ja siis mõned 100kroonised,? lisab Vood.
Autor: Madli Kents