Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas lõigata kasu tuntud kaubamärgist

    Mul on hea uudis sellistele ettevõtetele, kes müüvad Eestis näiteks Sony telereid või Nokia telefone, olemata seejuures Nokia või Sony ametlik edasimüüja. Nad võivad rahumeeli sõnad ?nokia? või ?sony? lisada oma äri- ja domeeninimele, kasutada neid oma äridokumentidel, büroohoonel, sõidukitel ? seostada oma firma maailmakuulsate kaubamärkidega ja meelitada ligi kliente, ilma et Sony või Nokia, kellele kuulub ainuõigus neid kaubamärke kasutada, saaks seda keelata.
    Tundub absurdne, aga just seda võib järeldada hiljutisest kohtuvaidlusest maailmakuulsa õlitootja GULF kaubamärgi üle.
    Üldreegel on, et kaubamärgi registreerimine annab kaubamärgi omanikule absoluutse õiguse kaubamärki äris kasutada ja lubada või keelata selle ärieesmärgil kasutamise kolmandatele isikutele. Omaniku absoluutne õigus tähendab ka, et omaniku nõusolekuta ei tohi tema kaubamärki kasutada nt oma teenuste/kaupade tähistamiseks, äridokumentidel, reklaammaterjalidel.
    Mingis ulatuses on märgiomaniku ainuõigused piiratud. Üks piirang on õiguste ammendumine, mis näeb ette, et kaubamärgiomanik ei saa keelata tema või tema loal kaubamärgiga tähistatud ja Eestis või EÜ lepingu liikmesriigis käibesse lastud kauba edasist ärieesmärgil kasutamist, v.a juhul, kui kauba omadused on pärast käibesse laskmist muutunud.
    See tähendab üldjoontes, et kui Nokia või Sony on müünud oma tooted edasimüüjatele, siis ei saa Nokia või Sony enam kontrollida nende kaupade edasist saatust turul, sh keelata nende müümist mitteametlike edasimüüjate poolt.
    Vaidluses GULF kaubamärgi üle asusid Eesti kohtud seisukohale, et kaubamärgiomaniku kaubamärgi kasutamine mitteametliku edasimüüja domeeninimes, visiitkaartidel, sõidukitel, äridokumentidel, internetilehel jne kannab reklaamifunktsiooni ning seetõttu ei saa kaubamärgiomanik oma kaubamärgi sellist kasutamist Eestis keelata.
    Ei ole päris selge, miks tõlgendasid ja kohaldasid Eesti kohtud selles kaasuses kaubamärgiomaniku õiguste ammendumise printsiipi teisiti, kui seda on teinud Euroopa Kohus.
    Näiteks on Euroopa Kohus kaasuses Bayerische Motoren-werke AG (BMW) ja BMW Ne-derland BV vs Ronald Karel Deenik [C-63/97] asunud seisukohale, et kaubamärgiomaniku loata kaubamärgi kasutamine on lubatud näiteks vastava kaubaga seotud teenuste reklaamimise eesmärgil.
    Kui firma remondib BMW sõidukeid, võib ta reklaamis kasutada kaubamärki BMW. Kuid remondifirma ei või kohtu arvates mingil juhul kasutada kaubamärki BMW viisil ja kujul, mis loob mulje, et remondifirma ja kaubamärgiomaniku vahel on otseseos, nt luues klientidele petliku mulje, et remondifirma on kaubamärgiomaniku ametlik esindaja või kuulub temaga samasse kontserni.
    Jääb arusaamatuks, miks otsustasid Eesti kohtud, et kaubamärgiomaniku nõusolekuta kaubamärgi ärieesmärgil kasutamine ei riku kaubamärgiomaniku õigusi. Sellised lahendid seavad ohtu õiglustunde ja Eesti maine, sest annavad tunnistust Euroopa Kohtu praktika mittejärgimisest Eestis.
    Nii luuakse soodne pinnas selliste äriühingute asutamiseks ja registreerimiseks Eestis, kelle äriidee ongi pahauskselt ära kasutada kaubamärgiomaniku loodud head mainet kaubamärgile. Kahjuks jääb pahauskne käitumine praegu Eestis karistuseta, sest kohtupraktika kohaselt võib igaüks kasu lõigata maailmakuulsast kaubamärgist õiguste ammendumise printsiibi kaitse all.
    Autor: Evelin Pärn-Lee
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Esimese kvartali tulemused tõstsid Snapi aktsia hinda neljandiku võrra
Snapi aktsia hüppas turueelses kauplemises 25% pärast esimese kvartali tulemuste avalikustamist, mis ületasid kõrgelt analüütikute ootuseid.
Snapi aktsia hüppas turueelses kauplemises 25% pärast esimese kvartali tulemuste avalikustamist, mis ületasid kõrgelt analüütikute ootuseid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.