Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Messikorraldajad uuendavad programmi
AS Tartu Näitused korraldab tänavu lisaks tavapäraseks saanud üritustele ühe päris uue messi. Selleks on
10.-12. märtsil toimuv Tartu sisustusmess Sisustus ?06. Messi põhiteemadeks on mööbel, köögid, vannitoad ja saunad, viimistlusmaterjalid, valgustid, koduelektroonika, sisekujunduselemendid ja palju muud põnevat, nt erialane kirjandus.
Ka Saku Suurhall pingutab tõsiselt, et lisaks olemasolevatele messidele toimuks lähitulevikus suurhallis veel kaks kuni kolm uut messi, ütles -Saku Suurhalli juhataja -Aivar Sirelpuu. "Mitme potentsiaalse huvilisega läbirääkimised praegu alles käivad ja neid avalikustada oleks hetkel veel ennatlik," nentis Sirelpuu.
Ka Eesti Näitustel on plaanis tänavu korralda tunduvalt rohkem messiprojekte kui 2005. aastal, seda põhjusel, et paljud messid toimuvad üle aasta. Kuigi ühtegi päris uut messi pole Eesti Näitustel tänavu plaanis külastajateni tuua, on traditsioonilised messid läbinud korraliku uuenduskuuri. "Kõigil Eesti Näituste poolt korraldatavatel messidel saab olema uuendatud kontseptsioon. Samuti on tänavu mitmel messil uued projektijuhid," kinnitas Eesti Näituste ASi arengudirektor Siimu Loogma.
ASi Tartu Näitused müügi- ja reklaamijuhi Margus Kikkuli sõnul on uusi messe vähevõitu eelkõige sellepärast, et kohalik messiturg on suuremalt osalt juba paigas. "Uute korraldamine on ju alati seotud teatava riskiga," põhjendas Kikkul. "See on selline pikaldasem protsess ja iial ei tea ette, kas see mess tasub ennast ära või mitte." Kui juba uue messiga välja tulla, siis peaks see Kikkuli
sõnul olema üks suur ja korralik mess, nii-öelda kindla peale minek. "Väiksemat sorti messid rahvale kuigivõrd huvi ei ole pakkunud ja nende korraldamisel pole meie jaoks seega ka suurt mõtet," lisas ta.
Viiendat aastat kohalikel ehitusmessidel osalenud Refteh OÜ juhataja Viljo Kaul kinnitas aga, et olemasolevatest messidest täiesti piisab. "Meie ettevõttel on 2006. aastal plaanis osaleda kevadel Tallinnas toimuval ehitusmessil Eesti Ehitab ning samuti ka Pärnus ja Tartus toimuvatel ehitusmessidel," loetles Kaul. Messil osalemise eesmärk on eelkõige tutvustada oma kaupa.
Paljud ettevõtted on loobunud osalemast traditsioonilistel messidel, otsides alternatiivi kitsama ala tegijate poolt korraldatud eriüritustelt.
Peamiselt kohvimasinate ja kohvitoodete müügi ning sinna juurde kuuluva teenindusega tegelev Bossa Teeninduse OÜ toote- ja turundusjuhi Mart Roosmetsa sõnul pole traditsiooniline mess nende jaoks kõige parem väljund oma toodete ning teenuste tutvustamiseks. Kohalike messide populaarsus on aastatega kahanenud. Praktika näitab, et messe külastavad järjest vähem valdkonna sihtgruppi kuuluvad kliendid ning kontaktide arv ehk siis messilt saadav kasu on pidevalt langenud.
Traditsioonilistest messidest on Roosmetsa sõnul huvitavamad kitsama ala tegijate poolt korraldatud alternatiivüritused. "Näiteks viimasel Tallinna Toidumessil ei osalenud ükski suurem kohviteenuse pakkuja tervest Eestist. Põhjuseks messide põhiline probleem - pinna hind on kallis ning kontakte ehk resultaati vähe," selgitas Roosmets.
Aasta lõpus otsustas aga Eesti Erikohvide Assotsiatsioon korraldada täiesti oma kohvimessi, mis toimub järgmise aasta 18. märtsil Eesti Baristade MMi raames Tallinnas Viru Keskuses.
Selle ürituse vastu on juba suur huvi ja ka Bossa Teeninduse OÜ kavatseb sellest osa võtta. Üritus on avatud kõigile, kes tunnevad huvi kohvimaailma vastu ning soovivad sellest rohkem teada saada.
Praeguse seisuga pole Rakvere Lihakombinaadil 2006. aastal plaanis oma boksiga osaleda ühelgi messil. Küll aga külastavad Rakvere Lihakombinaadi eri osakondade spetsialistid järjepidevalt väga paljusid toiduga seotud messe üle kogu maailma, kust õpivad häid nippe. Välismesside külastamise eesmärk ongi laiendada tunduvalt silmaringi, saada juurde kogemusi ja ammutada uusi, põnevaid ideid.
Seitse aastat kohalikel messidel osalenud sepiste tootja OÜ Talumaa on sarnaselt trendile võtnud suuna välisturu messide poole. 2006. aasta veebruaris osaleme Leipzigis toimuval suurel sisustusmessil, kus põhilisteks teemadeks on mööbel ja aiandus. Messi eelarve on 100 000 krooni.
Kuna välismessil osaleme esimest korda, siis ei oska veel prognoosida, millise tulemusega sealt tagasi tuleme. Kuna tegemist on müügimessiga, siis loodame, et nii palju suudame küll kohapeal müüa, et kahjumisse ei jää.