Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Riigi osalus Eesti Raudtees võib kasvada 10 protsendi võrra
Kui praegu on BRSi käes 66% Eesti Raudtee aktsiatest ja riigil 34%, siis peagi jaotub aktsiapakk selliselt, et BRSil on 56% ning riigil 44% aktsiatest.
Nimelt on BRS võtnud erastamislepinguga endale kohustuse tagada riigile võimalus paigutada Euroopa Liidu raha või muid rahaliselt hinnatavaid vahendeid rahalise või mitterahalise sissemaksena Eesti Raudtee aktsiakapitali. Phare rahastatuna lõppes sel aastal projekt, mille käigus paigaldati raudteele uusi rööpaid umbes 53 miljoni krooni eest.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on esitanud Eesti Raudtee üldkoosoleku kokkukutsumise taotluse, kus tuleb arutusele aktsiakapitali suurendamise küsimus rööbaste väärtuse võrra.
"Oleks korrektne, kui aktsiakapitali suurendamise küsimus lahendataks enne BRSi võõrandamist uutele omanikele," ütles ministeeriumi avalike suhete juht Anu Hallik-Jürgenstein ning lisas, et vastasel juhul saab see BRSi uute omanike üheks esimeseks küsimuseks, mis seoses Eesti Raudtee aktsiate ja erastamislepingust tulenevate kohustuste omandamisega tuleb lahendada.
Erastamislepingu kohaselt on BRSil õigus investeerida Eesti Raudtee aktsiakapitali proportsionaalselt poolte praeguse osalusega ettevõttes. BRS peaks suhte 66 : 34 säilitamiseks Eesti Raudtee aktsiakapitali investeerima ligi 100 miljonit krooni.
"Nüüd peab BRS valima, kas nõustuda riigi osaluse suurenemisega Eesti Raudtees või suurendama omalt poolt investeeringuid," ütles majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaar.
"Kui BRS valib teise võimaluse, siis soovime, et need oleksid reaalsed investeeringud, mitte ei jääks ainult paberile," lisas Savisaar. Ta pidas oluliseks, et üldkoosolek kiiresti kokku kutsutaks.
Autor: ÄP