IT-kaupade hulgimüüja TD Baltic lõpetas eelmise aasta ca 1,56 mld kroonise käibega, mis on 40% rohkem kui 2004. aastal. Eesti osa oli käibest 518 mln kr.
Enamiku kaubagruppide käive kasvas, suurim tõus tuli sülearvutite divisjonist. Eestisse müüs TD Baltic mullu üle 15 000 sülearvuti. "Kasvu põhimootoriks oli kodutarbijaturg," kommenteeris firma juht Kaur Lohk. Üle poole sülearvutitest on n-ö koduarvutid, lisas ta.
IT-äri murrab tema sõnul traditsioonilisse elektroonikaärisse, näiteks õhukeste LCD-telerite läbimurre, traadita kodutehnika võidukäik, DVD-kirjutaja videomaki asemel. Eesti tarbija väärtustab Lohki kinnitusel üha enam kvaliteeti, näiteks on aasta lõpus toimunud firmaarvutite (Fujitsu Siemens, HP) müügi kasv.
Tänavu kasvab turg Lohki sõnul 10-15 protsenti.
Elioni interneti püsiühenduste arv jõudis aasta lõpus 108 000ni, kasvades mullu üle-eelmise aastaga võrreldes üle 40 protsendi. Interneti püsiühenduste leviala laienes rohkem kui viiendiku võrra. Püsiühendused on jõudnud kõigisse Eesti linnadesse ning rohkem kui tuhandesse külasse, teatas Elion.
Interneti püsiühenduste arv on Elioni toodete ja teenuste direktori Margus Kurmi sõnul kasvanud kiires tempos. Internet on jõudnud rohkem kui kolmandikku kodudest ning enamikku ettevõtetesse. Eelmise aasta alguses oli Elionil 77 000 interneti püsiühendust, selle aasta alguses 108 000, sõnas ta.
"Püsiühenduste klientidest üle poole moodustavad Kodulahenduse kasutajad," lisas Kurm. Kodulahendus on Elioni toode, milles on ühe kuutasu sees internetiühendus ja lauatelefon.
Aasta esimestel päevadel omandas infotehnoloogiafirma Net Group 34% Eesti juhtivast andmeturbeteenuste ettevõttest Stallion.
Andmeturve on Stallioni asutaja ning juhi Randel Mini sõnul kasvav ja üha tähtsustuv valdkond. Kliendile tähendab ost suuremat teenuste valikut ja paremini integreeritud lahendusi, kommenteeris Net Groupi juhatuse esimees Priit Kongo.
Oma osaluse Stallionis müüs firma asutaja, nõukogu esimees Jüri Kaljundi. Seitsme töötajaga Stallioni mullune auditeerimata käive oli 16 mln kr, kolm korda suurema töötajate arvuga Net Groupi käive oli 38 mln kr. Mõlemad ettevõtted on püsinud kasumis.
Firmad ei hakka konkureerima traditsioonilistel tegevusaladel, Stallion keskendub senisest tugevamalt andmeturbele.
EMT konkureerib Tallinnas parkimisteenuse osutamise konkursil Soome ettevõttega Euro Park Finland ja Falckiga.
EMT juhi Valdo Kalmi sõnul on osalemine parkimiskonkursil neile oluline, et mobiilparkimise alal positsiooni kindlustada. Mobiilparkimine on EMT patenteeritud teenus, lisas ta. Eelkõige on parkimisturule pürgimise puhul tegemist ettevõtte strateegilise otsusega, mis ei suurenda kasumlikkust, sõnas Kalm. EMT rihib peatöövõttu ja konkursi võidu puhul kaasab kellegi appi.
Riigihankele kvalifitseerusid kõik kolm osalejat. Otsuse vaidlustamiseks on aega neljapäevani, pärast seda selgitab Tallinn parima pakkuja. Tallinna parkimiskorraldaja leidmise riigihanke menetlus katkestati eelmise aasta lõpus kaks korda, kuna Europark Estonia, Euro Park Finland, Lilto ja EMT vaidlustasid selle riigihangete ametis.
1. märtsini osutab tasulise parkimise operaatoriteenust Tallinnas Falck, mis sai mullu selleks linnalt 11,5 mln kr. Kokku teenis Falck Tallinnale 53,4 mln kr.
Eesti arvutitootmine kasvas mullu 10%. Parima tulemuse saavutas Ordi, tootes kokku üle 26 000 arvuti ehk aasta varasemaga võrreldes üle 7000 arvuti rohkem. ML Arvutid pani Eestis kokku üle 23 000 arvuti, kasv 1500 arvutit. 9800 arvutiga kolmandal kohal oleva K-Arvutisalongi tootmismaht vähenes kümnendiku võrra.
Protsentuaalselt, ligi 115% kasvasid mullu kõige rohkem sülearvutite tootmisega tegelev Desknote ja Gennet Lab.
Võrreldes 2004. ja 2005. aasta viimast üheksat kuud, selgub, et sülearvuteid toodeti mullu üle kahe korra enam kui 2004. aastal (vastavalt 4392 ja 10 136 sülearvutit).
Ordi juhi Ülle Kivirähki sõnul on viimase kahe aastaga inimeste hoiakud muutunud - üha rohkem eraisikuid ostab oma arvuti kaubanduskeskustest.
Edaspidine kasv on Eesti väikest arvutiturgu arvestades probleemne ja töö käib piiri taha laienemiseks, lisas ta. Lätisse läks Ordi 2004. aastal, varsti on plaanis alustada aktiivset tegevust ka Leedus.
Intel tutvustas aasta alguses Las Vegase tarbijaelektroonikanäitusel CES peredele mõeldud meelelahutusplatvormi Intel Viiv ja koostööd suurte meelelahutusettevõtetega nagu AOL, NBC ja ESPN.
Intel Viivi arvutid pakuvad digitaalse info ja meelelahutuse allalaadimist, säilitamist, vaatamist, haldamist ja jagamist televiisori, laua-, süle- ja pihuarvutite vahel. Tänavu täieneb Viiv funktsioonidega, mis lihtsustavad koduvõrgu ülesseadmist ja digimaterjali ülekandmist arvutist teistesse seadmetesse.
Sülearvutite jõudluse ja akude kestvuse parandamiseks toob Intel turule Centrino Duo mobiilse tehnoloogia. Intel soovib viia televisiooni, muusika, mängud, fotod ja internetist alla laetavad filmid pea igale ekraanile igas kodus, ütles firma juht Paul Otellini.
Ühtlasi uuendas Intel kaubamärki ja tunnuslauset. 1991. aastal loodud logole lisandub nüüd uus hüüdlause "Intel. Leap ahead".
Eelmisel aastal vahetas oma numbrit säilitades mobiilioperaatorit 75 000 klienti. Enne nn numbriliikuvuse rakendumist arvasid operaatorid, et jooksikuid on kaks korda rohkem. "Teisalduste üldarv on aasta lõikes olnud suhteliselt stabiilne, erilist tormi ei tulnud," kommenteeris sideameti peadirektor Ando Rehemaa.
Tele2 juht Toomas Tiivel jäi numbriliikuvuse tulemustega rahule. Eriti tugevalt oli Tele2 tema sõnul plusspoolel aasta viimastel kuudel. "Numbriga liikujad moodustavad alla kümne protsendi kõikidest kliendiliikumistest," ütles Tiivel.
Kaja Pino EMTst sõnas, et numbriliikuvusest on kõige rohkem kliente võitnud EMT. Tema sõnul on levimas trend, kus n-ö kõrvalehüppe teinud kliendid tulevad oma operaatori juurde tagasi.
Samsung esitles mobiilikasutajatele originaalseid lühifilme, mida saab vaadata iga kell ja ükskõik kus. Selleks loodi veebileht anyfilms.net.
Peale lühifilmiseeria pakub anyfilms.net ka interaktiivseteks filmideks kutsutavat uuenduslikku meelelahutuskogemust. Seal saavad kasutajad ise lavastajana kätt proovida, sättides sisu sündmustikku, stiili ja meeleolu mitmesugustesse kombinatsioonidesse.
Veebilehe teenused avati selle aasta jaanuaris, britid kasutavad sama teenust juba eelmisest aastast.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Hetkel kuum
Inflatsioon võib lähikuudel uuesti kiireneda
Tagasi Äripäeva esilehele