Kuigi automüüjad ennustasid uueks aastaks kui ühest suust kuni 10protsendilist tõusu, näitas 2006. aasta esimene kuu hoopis midagi muud.
Võrreldes 2005. aasta jaanuariga oli müügikasv koguni 33 protsenti, mis ei vasta kuidagi tagasihoidlikele 10protsendilistele ennustustele. Suurimateks tõusjateks olid möödunud kuul Volkswagen ja Ford. Mõlemad tegid möödunud kuul oma kõigi aegade müügirekordi. Saksa auto marketingijuhi Reigo Kuivjõgi sõnul võib suure kasvu põhjusteks lugeda seda, et eelmisel aastal samal ajal polnud veel Saksa Auto Kahte ega ka Viru Rahvaautot. Kuivjõgi sõnul jäi palju autosid omaniku ootele ka detsembris ja seda sel põhjusel, et inimesed soovisid passi auto sünniaastaks 2006-te.
Keskklassi segmendi kasvu üheks põhjuseks peab ta seda, et kui eelmises mudelivalikus oli Bora väikses keskklassis, siis uut Jettat loetakse keskklassi autoks. Jaanuari enimmüüdud mudeliks oli Volkswagenil Passat, millele järgnesid Golf ja Jetta. Info Auto turundusdirektori Tiit Lillipuu sõnul oli neil möödunud kuul enimmüüdud mudeliks ikka ja jälle Focus. Hästi on tema sõnul läinud ka Mondeol.
Keskklassi sõidukite tõusu üheks põhjuseks peab Lillipuu seda, et klasside hinnavahed on muutunud juba väga väikeseks ja klient on nõus natuke rohkem maksma ja pöördub pigem suurema sõiduki poole. Suure müügi põhjuseid näeb Lillipuu detsembris alanud "Pakane on valla" kampaanias, mis on väga hästi toiminud.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Enimloetud
3
Tesla ostuga võiks oodata
6
“A kust leiad sina ööga 100 000 eurot?”
Hetkel kuum
Tesla ostuga võiks oodata
“A kust leiad sina ööga 100 000 eurot?”
Tagasi Äripäeva esilehele