Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pikkade autorongide katse õnnestus
Eile Narva-Sillamäe-Tapa lõigul teostatud esimene katsesõit 25,25 meetri pikkuse autorongiga õnnestus.
Eksperimendi eesmärgiks oli kontrollida üle 150 m3 mahutavusega veokite manööverdusvõimet ja vastavust Eesti teeoludele, vahendas Eesti Logistikaühingu liige Illimar Paul.
Järgmisena kaalutakse eksperimentaalveo läbiviimist ka Paldiski ja Muuga sadamaid Venemaa piiripunktidega ühendavatel marsruutidel.
"Enne uue marsruudi katsetamist analüüsivad politsei, maanteeamet ning majandus- ja kommunikatsiooniministeerium täna (eile - toim.) salvestatud videomaterjali," selgitas Paul.
Põhjus, miks katse tehti, on soov suurendada transiitkaupade nomenklatuuri.
Nimelt imporditakse Venemaale kallihinnalisi kulutuskaupu maksimaalse mahutavusega autorongidega, mille liiklemine Eesti teedel pole seni võimalik olnud, ka tasuliste erilubade alusel mitte.
"Eestisse saabumisel tühjendatakse konteinerid esmalt tolliladudesse, kus toimub tellimuspõhine partiide komplekteerimine autokoormateks ning seejärel laadimine mahuautodele," sõnas Paul.
Pauli sõnul on riik huvitatud konteinervedudel põhineva transiidimahu kasvatamisest, piiramaks Eesti sõltuvust naftasaaduste transiidist. Võimalust uute töökohtade loomisel näevad selles ka kohalikud omavalitsused.
Katsesõitude õnnestumise korral jätkatakse ettevalmistustega kõnealuste autorongide lubamiseks Eesti teedele tasuliste erilubade alusel. Katsesõidu läbiviimiseks vajalikud veoload maksid Pauli sõnul ligi 3000 krooni. Proovisõidu teostas Eesti logistika ja transiidi edendamise agentuur Transestonia OÜ. Eksperimenti jälgisid nii maanteeameti, politsei kui ka majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi spetsialistid.
Autor: ÄP