Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
USA firma kopeeris Elioni kodulehe
Eelmisel nädalal potsatasid mu MSNi aknasse kahe kodulehekülje aadressid:
www.edisonge.com ja
www.elion.ee. Uudishimust tegin mõlemad lahti ning vaatasin, mida mulle näidata tahetakse - kuigi kummalgi leheküljel oli erinev aadress, erinevad firmanimed nurkades ning sarnased polnud ka keeled, oli ilmselgelt tegemist ühesuguse kujundusega.
"Jah, tegemist on ilmselge koopiaga," kinnitas mu kahtlusi internetilehekülgi tegeva 1kDigitali juht Mikk Mere, kellel palusin leheküljed üle vaadata ja uurida, kumb firma kummalt kodulehekülje sisse vehkis. Mere otsus jäi Elioni kasuks - spikerdajaks on Edison.
Et asi ikka päris kindel oleks, vaatasin ise ja vaatas ka Mere järele Edisoni kodulehekülje koodi, kus leidusid sellised sõnad nagu "esileht," "keskkonnad" ja "tooted." Sõnad, mida inglise keelest vaevalt leiab.
Aga miks? "Põhjuste kohta ei oska täpselt öelda. Kindlasti on üheks põhjuseks firma puhul, kes teise firma kodulehekülge kopeerib, see, et endal ei ole oskust korralikku kodulehekülge luua või siis pole korraliku kodulehekülje loomiseks lihtsalt tahtmist või vahendeid," selgitas Mere. Teisalt arvas Mere aga seda, et kuna Eesti on USA firma jaoks suhteliselt tundmatu väike riik, võis firma arvata, et vaevalt keegi neile jälile saab.
"Kuid miks just Eesti ja mitte mõni muu "tundmatu" riik?" arutles Mere edasi. Järelikult tehakse Eestis väga häid kodulehekülgi, tõdes ta kokkuvõttena.
"Suuremal või vähemal määral on koopiate tegemist aeg-ajalt ikka näha olnud, peamiselt siiski väiksemate firmade kodulehekülgede puhul," lisas ta.
Elioni kodulehekülje kopeerimine ei häiri. "Ilmselgelt on Edison kasutanud alusmaterjalina alates 2003. aastast kasutusel olnud Elioni veebikoodi," sõnas Elioni meediasuhete juht Ain Parmas. Ta lisas, et firmal on selle üle isegi väga hea meel, et heade koosööpartnerite Division McCann Ericksoni ja WebMedia kaasabil on Elionile loodud veebilahendus, mis mujal maailmas järgimist leiab.
"Elioni kaubamärki kuidagi kahjustatud ei ole, Edison ei tegutse teadaolevalt Eesti turul ega meiega sarnastes ärivaldkondades ning seetõttu me mingeid juriidilisi probleeme siin ei näe," lisas Parmas.
Edisoni esindajatega rääkida ei õnnestunud. Samuti ei vastanud firma e-kirjadele.
Autor: Gert D. Hankewitz