Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Megamaastur Jeepilt - Commander

    Jeepi seni suurim maastur tekitab kuhjaga emotsioone ja enamjaolt häid. Oma hinnaskaalalt jääb auto sinnakanti, kus on ka eestlaste lemmikmaastur Toyota Land Cruiser.
    Välimus on Commanderil kahtepidi arvamusi tekitav. Ühed, kes nimetavad, et ta meenutab Hummerit ja see on kindlasti ilus. Siiski meenus Commanderi vaatlemisel midagi muud peale Hummeri, midagi vanemat. Meenus Jeepi 90ndate alguse toodang. Kui neid autosid läbi suurendusklaasi vaadata, siis meenutavad need praegust Commanderit. See pole kahtlemata halb asi, sest oma kandilisuses ja massiivsuses on nad justkui läbivuse ja vastupidavuse sünonüümid. Esiosa välimusele annaks juurde natuke jämedam kaitseraud, kuid on selge, et sel juhul muutuks pealesõidunurk märksa väiksemaks.
    Sisu on tegelikult juhile ja kõrvalistujale eriti mugav. Palju ruumi on nii laiu- kui ka pikkupidi. Kuigi Jeep reklaamib oma uut Commanderit kui seitsmekohalist sõidukit, taga eriti ruumi pole. Kui ees ikka parasjagu laiutada, on tagaistujatel jalaruumiga kitsas käes ja kahe istme vahele mahuvad vaid puupulgad. Roolijal on aga kõik mugavused. Pikalt klaasi suunas jooksev armatuurlaud ja peaaegu püstine esiklaas tekitavad tõelise tankis olemise tunde. Sisemine valgus on samuti mõistlik ja ei väsita pikemal sõidul üldse silmi. Lubatud kiirustel on auto seest vägagi vaikne ja laevamootori müra meenutavat jõuramist kostab sisse vaid kiirendamisel.
    Kolmeliitrine turbodiisel saab suure auto aiste vahel oma tööga suurepäraselt hakkama. Kogukast kerest hoolimata vinnab mootor autot jõuliselt edasi ka suurtel kiirustel. Oma suurt jõudu demonstreeris mootor ka maastikul, kui auto liivasel pinnasel edasiliikumise asemel ennast hoopis kõigi nelja rattaga sisse kaevama kukkus. Oma osa oli muidugi mängida ka rehvidel, mis liivasele pinnasele ei tahtnud hästi sobida. Maanteel on aga jõuline mootor igati asja eest ja kiired möödasõidud saab kenasti tehtud.
    Vedrustus on Commanderil pehme. Kohati nii pehme, et ööpimeduses sõites võib tekkida hällis kiikumise ja juhti uinutav tunne. Auto nimele kohaselt pole mindud paljude kauboide maa hiigelmaasturite tootjatega kaasa ja pandud autot sõltumatu vedrustuse peale. Commander istub tagaosaga robustse silla peal, mis tegelikult peaks maastikul plussiks olema. Vähemalt nii nimetavad offroad'i mehed, kes saavad pidevalt näpuga ühe või teise tootja suunas sihtida ja nimetada, et need pärast sõltumatu vedrustuse kasutuselevõttu enam päris maastureid ei tooda. Olenemata sellest, et Commander on pehme vedrustusega, ei tekkinud kurvis küll tunnet, et kohe-kohe viskab ta end ukselinkidele maha.
    Maastikuomadusi sai proovitud maasturimeeste lemmikkohas ehk Männikul. Kõik suuremad nõlvad võttis Commander lausa jooksuga. Pannes väejuhi aga vastakuti järsu nõlvaga ja andes parema jalaga käsu seda tormijooksuga vallutada, jõuab pärale, et liivase pinnase ja väga järsu nõlva tarbeks on väejuht liiga paks ja kipub end sisse kaevama.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Baltic Horizoni kolm probleemi, mis mind fondi juures häirivad
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.