Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Dive TeenindusTop: bensiinijaamadest parim teenindus Dios

    Bensiinijaamade teenindus tervikuna väga heale tasemele ei küündinud. Parima teenindusega bensiinijaam Dio edastas konkurente tulemusega 84%.
    Paremuselt teise tulemuse saavutas Alexela (83%) ja kolmanda Olerex (82%). Lisaks eespool välja toodud bensiinijaamadele kaasati uuringusse ka Favora, Lukoil, Neste (koos R-kioskiga) ja Statoil.
    Testostjad tundsid bensiinijaamu külastades huvi auto salongipuhastusvahendite vastu. Uuriti, milliseid vahendeid teenindusjaamas müügil on ning mida teenindaja soovitaks.
    Kõige nõrgemaks kohaks bensiinijaamade teeninduses oli kontakti lõpetamine - kolmandikul teeninduskontaktidest ei jäetud kliendiga üldse hüvasti ning vaid neljandikul külastustest lõpetati kontakt märkimisväärselt positiivselt, näiteks öeldes "Head päeva!" või "Külastage meid jälle!". Enamikus teenindusjaamades jättis soovida ka nimesiltide kandmine.
    Bensiinijaamade külastustel osutusid kõige tugevamateks külgedeks teeninduskoha puhtus ja korrasolek ning teenindajate üldised suhtlemis- ja käitumisoskused.
    Teenindusjaamade põrandad, riiulid ja teenindusletid olid valdavalt puhtad, hindade arusaadavus ja tooteasetuse korrektsus oli mõnevõrra nõrgem. Teenindajad vältisid suhtlemisel familiaarsust, olid viisakad ja rääkisid vabalt eesti keelt.
    Klientidega suhtlemisel jäi teistest teenindusaspektidest aga oluliselt nõrgemaks kliendi omal initsiatiivil abistamine.
    Esikoha saavutanud Dio teenindusjaamad torkasid silma kontakti laitmatu alustamise poolest - kõigil külastustel kliente tervitati, loodi silmside ning naeratati. Samuti oli teiste jaamadega võrreldes oluliselt parem kontakti lõpetamine. Kõik teeninduskontaktid lõpetati korrektse hüvastijätuga, kahel külastusel kolmest öeldi kliendile ka "Külastege meid jälle!".
    Dio teenindajad ei tegelenud klientide juuresolekul kordagi kõrvaliste asjadega ning olid alati abivalmid, sõbralikud ja tähelepanelikud kuulajad.
    Vaatamata automaattanklate võidukäigule jätkub piisavalt kliente ka teenindusjaamadele. Paljud inimesed väldivad automaatjaamu, kas siis hirmust, et kaotavad oma raha, kui selle masinasse topivad, või on nad lihtsalt teenindusega harjunud.
    Samuti külastavad teenindusjaamu inimesed, kes vajavad lisakaupu, kõige enam ostetakse sigarette, karastusjooke, alkoholi, aga ka autokaupu.
    Teenindajate nõuandeid vajataksegi kõige enam autotarvete puhul ja seetõttu korraldame oma töötajatele sisekoolitusi - kuidas tooteid esitleda ja tarbijaga suhelda.
    Probleeme tekitab vahel see, et autotarvete küsimisel kasutatakse slängi, mida noor teenindaja ei tarvitse teada. Näiteks on küsitud meie müüjalt "täkujuhtmeid", mis autojuhtide hulgas on levinud väljend käivituskaablite kohta, kuid noore teenindaja võib see punastama panna. Eks siis sõltub ka teenindaja professionaalsusest, kuidas ta olukorra lahendab ja aru saab, mida klient soovib.
    Bensiinitankla teenindaja peab olema laia silmaringiga, soovitame neil alati iga vaba momenti kasutada ära müüdavate kaupade tundmaõppimiseks.
    Dive TeenindusTop on valdkonnauuring, kus igal kuul valitakse välja üks valdkond, mille teenindust hinnatakse mystery shopping'u meetodi abil.
    Mais uuritavaks valdkonnaks olid bensiinijaamad. Mai alguses külastasid Dive'i testkliendid seitsme bensiinijaama filiaale Tallinnas, Tartus, Pärnus, Põlvas ja Võrus. Igaühte neist külastati kolm korda tööpäevadel kella 12-17 vahel.
    Mystery shopping on meetod, mis seisneb testklientide kasutamises teenindussituatsioonide hindamisel. Testkliendid täidavad pärast teeninduskontakti ankeedi, milles hindavad selliseid aspekte nagu teeninduskoha ja teenindajate välimus ning teenindajate professionaalsus, suhtlemis- ja müügioskused.
    Situatsioon, mida testkliendid bensiinijaama töötajatega läbi mängisid, oli nende jaoks tavapärane ning kõigis kauplustes ühesugune - tunti huvi auto salongipuhastusvahendite vastu. Külastuste käigus hinnati teeninduskoha ja teenindaja välimust, kontakti loomist, üldist suhtlemist ja käitumist teenindamisel, kliendi vajaduste määratlemist ning kontakti lõpetamist.
    Autor: Riin Undusk
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.