Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kasvav arvutipark sunnib firmat valima IT-mehe ja IT-hooldusettevõtte vahel

    Niinimetatud ühemehefirmadest teenuse võtmine hakkab tänapäeval vähenema ja seda kvaliteedi, oskuste ampluaa ja teenuse saadavuse ebakindluse tõttu.
    Kui näiteks 30 töötajaga ettevõte võtab palgale IT-spetsialisti, siis kulud sellele inimesele on umbes 40 000 krooni kuus ehk pool miljonit krooni aastas. Seda juhul, kui IT-spetsialist saab 15 000 krooni brutopalka ja tal on selles ettevõttes oma töökoht.
    Arvestades tänast IT-spetsialistide nappust Eestis, on selline brutopalk suhteliselt kokkuhoidlik palgaeelarve, mille eest ei pruugi väga head spetsialisti leida. Lisaks soovib IT-inimene puhata ning võib vahel jääda ka haigeks.
    Vähetähtis pole ka IT-spetsialisti pidev koolitamise ja enesetäiendamise vajadus kiiresti arenevas infotehnoloogia valdkonnas. Keskmise koolituskursuse hind on 8000-15 000 krooni ning tõenäoliselt jääb mõni oluline valdkond tema jaoks ikkagi võõraks.
    Lisaks kõigele muule on sellisel lahendusel oht, et tekib nii-öelda asendamatu inimese sündroom. IT-spetsialisti ootamatu lahkumise korral ettevõttest selgub tavaliselt puudulik dokumentatsioon ja mittestandardsed lahendused, millest arusaamine on kallis ja aeganõudev.
    Fikseeritud kuutasuga hoolduse korral arveldatakse kliendiga iga arvutitöökoha ja serveri eest mingi kindel summa, olenemata tegelikust töömahust. Ühe arvutitöökoha hooldustasu on tavaliselt vahemikus 200-300 krooni kuus.
    Oletame, et selles 30 töötajaga ettevõttes on kasutuses 25 arvutitöökohta, kaks printerit ja kaks serverit. Sellise ettevõtte IT-hooldus maksab kuus veidi üle 8600 krooni (vt tabel). Aastas hoiab selline ettevõte võrreldes ühe keskpärase IT-spetsialisti palkamisega kokku lausa paarsada tuhat krooni.
    Fikseeritud kuluga hoolduslepingu puhul on kliendi ja teenusepakkuja soovid sarnased. Klient ootab, et tema süsteem töötaks tõrgeteta ning jääks planeeritud kulu piiresse.
    Teenusepakkuja üritab ehitada süsteemi üles ning teha regulaarseid hooldustöid selliselt, et probleeme tekiks minimaalselt ning need probleemid ei korduks. Seda kõike probleemide vältimise ja ajakulu kokkuhoiu eesmärgil.
    See on aga võimalik üksnes järelemõeldud IT-infrastruktuuri ja täpselt läbi viidud regulaarse hoolduse abil. Kaugmonitooringu (seire) ja -halduse abil saab teenusepakkuja anda kliendile operatiivset abi ning väheneb muidu väljasõiduga kaasnev ajakulu.
    Tehakse ka ajaarvestusega hoolduslepinguid, mille korral on hooldusteenuse pakkujal kasulik teha kliendi juurde pikki visiite ja käia tema probleeme lahendamas tihti. Sellise lepinguga klient ei suuda IT-hooldusele minevat summat eelarvestada. Ja alati jääb teda vaevama küsimus, kas hooldusmees tegi ikka oma töö võimalikult efektiivselt.
    Hoolduslepingute puhul jälgitakse seatud teenuse taseme lepingu ehk SLA (inglise keeles service level agreement) nõudeid. Erinevatel seadmetel võib olla see erinev. Näiteks arvutitöökoha puhul võib väljakutsele reageerimise aeg olla "hiljemalt järgmisel tööpäeval", serveritel aga "maksimaalselt kahe tunni jooksul".
    Mõnel kriitilisel seadmel võib olla sätestatud ka töö taastamise aja nõue.
    Teenuse taseme mittetäitmise korral tekib kliendil hoolduslepingus fikseeritud rahaline nõue teenusepakkuja vastu.
    Fikseeritud tasuga hooldusleping aitab ettevõttel edukalt kontrollida muidu üle pea kasvavaid kulusid infotehnoloogiale. Teenusepakkuja on aga sel juhul omakorda huvitatud kliendi infosüsteemi võimalikult tõrgetevabast tööst.
    Autor: Andre Visse
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.