Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
easyJet hindu tõsta ei kavatse
Eile Tallinnas viibinud easyJeti Balti, Ida-Euroopa, Taani ja Saksamaa regiooni juht John Kohlsaat lubas, et vaatamata jätkuvalt tõusvale kütusehinnale ei plaani nad kütusemaksu kehtestada.
Kohlsaati sõnul säilitavad nad atraktiivse hinna, et võita sellega enam reisijaid. "Kompenseerime hinnatõusu käibe kasvuga," selgitas ta. Pool aastat Baltimaadega tegelenud Kohlsaat võrdles easyJeti Eestiga uuendusmeelsuses ning oli kindel, et just siin võetakse kõige paremini vastu nende uued tooted.
Millised on Teie plaanid regioonis? Kas kavatsete avada uusi liine?
Balti regioon on võrreldes teistega kõige arenenum kasvu poolest ja soovime sellest osa saada. Oleme siin juba üsna varakult, sest meie strateegia on lennata juba olemasolevatel liinidel ja mitte luua uusi ega lennata kõrvalistesse lennujaamadesse.
Samas kaalume me pidevalt uute liinide avamist. Eestis on juba kaks liini, üks Londonisse, teine Berliini. Püüame neid edasi arendada ja tihendada lende. Avasime ka uued baasid Genfis ja Baselis, tulevikus võime avada sinna Tallinnast lennuliini, kuid sellest on veel vara rääkida.
Ajakirjanduses on räägitud Ryanairi tulekust. Kas ta on Teie konkurent?
Ryanairil on teine strateegia. Nad lähevad teisejärgulistesse lennujaamadesse ja teevad lennujaamadega väga soodsaid lepinguid, nii et neile makstakse sinna lendamise eest peaaegu et peale. Nad kasvavad käibe arvel, selle asemel et suunduda kasvavale turule.
Meie lendame vaid suurtel liinidel ja avame oma liini harilikult pärast Ryanairi. (Eesti on selles osas erandlik.)
Lisaks tegutseme tihti erinevates lennujaamades, sest easyJet väikestesse lennujaamadesse ei lenda. Seega me ei ole konkurendid, meil on erinevad tooted.
Kes on Teie suurim konkurent Eestis?
Loomulikult Estonian Air. Põhikonkurent on alati rahvuslik lennukompanii. Nad on ka kergeim sihtmärk, sest neil on kõrged hinnad. Nad on tihti konservatiivsed, aga peavad meie tulekule reageerima ning hindu langetama. Meie keskmine tulu on 3 eurot reisija kohta, seega sööks paberpileti väljastamine ja muu säärane ära kogu meie kasumi. Estonian Air ja teised peavad end meiega seoses kindlasti muutma, eelkõige tõhusamaks.
Mida teate ja arvate Eesti majandusest?
Eesti on juhtiv modernne Balti riik tehnoloogia alal. See teeb Eesti väga sarnaseks easyJetiga, kes on innovaator, üks esimesi, kes läks üle ainult või peamiselt internetimüügile 1998. aastal. See teeb meid väga sarnaseks, sest Eestil on vist kõige enam internetikasutajad Euroopas. Varsti alustame interneti check-in'i ja arvan, et seda saadab suur edu just Eestis.
Kas see, et Eesti ei läinud üle eurole, nagu plaanitud, teeb easyJetile muret?
Ei tee.