Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
ML Arvutite sülearvutimüük heal järjel
Sülearvutite müügi suur kasv püsib eelmiste kuudega sarnasel tasemel ning kõige edukam selles valdkonnas oli juulis ML Arvutid, möödudes ASist Ordi.
ML Arvutite turundusjuhi Mart Sepa sõnul näitas ka nende enimmüüdud mudel N 750 hinnaga 15 990 krooni, et klient eelistab hea akuga keskklassi sülearvutit, millel on võimekas ja integreerimata graafikakaart, mis ühtib just nende sihtgrupiga.
Mart Sepa sõnul oli juuli arvutimüük aga hapukurgihooajale iseloomulikult loid. "Juuli toode oli jälle sülearvuti, aga selle klientuur koosseisu poolest tavaklientuurist suurt ei erinenud. Ei olnud märgata, et näiteks äriklientuur oleks erakordselt suurt huvi tundnud mõne kindla mudeli vastu või et tudengid oleks kooliga seoses arvuteid hankinud. Küll võib aga viimane sihtgrupp aktiivsemaks muutuda augustis," lisas ta.
Kogumüük aga kahanes juulis eelmise aastaga võrreldes 5 protsenti, kuigi oli ka üksikuid tõusjaid. Näiteks ML Arvutid saavutas ASiga Ordi peaaegu sarnased müügitulemused.
Juuli tõi muudatuse ka Desknote'ile uue asukoha näol Roosikrantsi tänaval. Desknote'i müügijuhi Janno Tui sõnul toob kolimine neid lähemale tavakliendile. "Lähiajal on kavas suurendada arvestatavalt sülearvutitega seotud toodete valikut ja arendada ka äriklientidele suunatud teenuseid," lisas ta.
Asukoha muutus oli Janno Tui sõnul tingitud eelkõige sellest, et klientidele esinduse külastamine mugavamaks ja lihtsamaks teha. "Samuti oli tegemist lihtsa ruumipuudusega, sest toodete ja teenuste valik oli võrreldes eelmise aasta sama perioodiga suurenenud," rääkis Tui muutuse tagamaadest.
Janno Tui sõnul mõjutasid Desknote'i tootmisnumbreid juulis peamiselt ärikliendid, suurendades märgatavalt just keskmise hinnatasemega mudelite müüki.
"Ka erakliendid on kaldunud oma ostetavale sülearvutile tehtava investeeringu suurust ja kvaliteedi suhet ümber hindama. Levib suhtumine, et parem osta pisut kallim ja korralikum mudel," kirjeldas Tui olukorda. "Hinnakampaaniatele nii suurt osturallit enam ei järgne, sest klientide ülevaade pakutavast on paranenud ja nende nõudmised on suurenenud," lisas ta.
Ka GennetLabi müügispetsialisti Urmas Kungla sõnul eelistati arvuteid, mis sobisid küll tööks, kuid mis võimaldasid hilisemat täiustamist. "Suurem osa komplektidest sisaldasid ka Windowsi operatsioonisüsteemi ning ei peljata enam ka viirusetõrje ostmist," lisas ta.