Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tellimustarkvara logistikas lihtsustab ettevõtte tööd
Tellimustarkvara tagab ettevõttes ülevaate kõikidest logistilistest äriprotsessidest ning väldib liigset ajakulu rutiinitööde tegemisel.
Tulemaks toime esinevate probleemidega ning eelkõige info ülekülluse ennetamisega, on paljud juhtivad ettevõtted pidanud mõistlikuks võtta kasutusele äritarkvara infosüsteemid.
Kirjeldatud probleemide korral on just ettevõttespetsiifiline tarkvara väga suur abimees, kuna enamik standardlahendusi on staatilised ning neid ei ole võimalik ettevõtte spetsiifikale vastavalt seadistada.
Samas on enamik tellimustarkvara pakkuvaist ettevõtteist ehitanud oma programmi mootorid üles olemasolevate moodulite peale, mis on oma funktsionaalsuselt väga paindlikud ning võimaldavad muutmist vastavalt kliendi vajadustele.
Igas firmas väljastatakse arveid, paljudes ka hinnapakkumisi, tellimuskinnitusi ning saatelehti, mis peavad olema kooskõlas seadusandlusega.
Need dokumendid sisaldavad aga ikka ja jälle korduvat infot (kliendi rekvisiidid, müügiartiklid, tariifid), mille korduvsisestamist on võimalik edukalt vältida - ülesloetletu loob kõik eeldused tarkvara kasutuselevõtmiseks, et lihtsustada enda tööd ning vältida rutiinse töö kordamist.
Kujutage ette infosüsteemi, kus on võimalus hallata kõiki tellimusi keskses tööaknas.
Vähese vaevaga saaks sulgeda tehinguid ja planeerida vedusid, esitada arveid ning sisestatud andmete põhjal luua ka aruandeid, kus vajalike filtrite kasutamisel tulevad ilmsiks mitmesugused statistilised parameetrid.
Ekslik on arvamus, et tellimustarkvara hinnad on ulmeliselt kõrged ning hinna kujunemise tegureid palju.
Tegelikult ei sõltu tarkvara hind mitte ettevõtte suurusest ega tegevusalast, vaid valmimise ajakulust ja lahenduse keerukusest. Tarkvaraarendusel on kindel tunnihind.
Kergendavaks asjaoluks on kliendi omapoolne nägemus valmivast tarkvarast ning pühendumine analüüsi edukale läbiviimisele.
Tellimustarkvara, sealjuures ka logistikaspetsiifiline, on usaldusväärne seepärast, et toodet pakkuvatel ettevõtetel on põhjalik kogemustepagas, mis põhineb logistika- ja transpordiettevõtete koostööl.
Ühistöö tulemusel osatakse vältida varem tehtud vigu ja mujal esinenud juurutusprobleeme.
Tellimustarkvara võib lugeda tulevikukindlaks lahenduseks, mis aitab jõuda kiiremini soovitud tehingute ja töötulemusteni.
Autor: Kalev Rundu