Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallink väheste tõusjate seas
Tallinki aktsia oli Tallinna börsil olulisim tõusja väheste kerkijate seas, kosudes päevaga 1,6 protsenti ja makstes 61,33 krooni (3,92 eurot). Tallinki aktsia käive ulatus 9,8 mln kroonini.
Tallinki täiendav aktsia kallines päevaga 1,3 protsenti ning maksis 60,87 krooni (3,89 eurot). Väärtpaberi käive oli 7 mln krooni. Tallinki aktsiate käive kokku oli 16,8 mln krooni.
Nii põhiaktsia kui ka täiendava aktsiaga tehti mõlemaga üks 100 000aktsiane tehing. Põhiaktsia hind suurtehingus oli 61,02 krooni (3,90 eurot) ja täiendava aktsia hind 60,71 krooni (3,88 eurot).
Lisaks tõusid börsil veel vaid Norma ja Tln Farmaatsiatehase aktsiad. Tallinki aktsiate tõus tuleb ilmselt kanda positiivsete kvartalitulemuste ootuste kontole. Kirjutas ju eilne Äripäevgi, et analüütikud ootavad Silja Line'i sünergiate avaldumist. Mina ise olen selles osas kahtleval seisukohal. Alguses tulevad kulud (koondamiskulud ja muu selline) ning sünergiad avalduvad hiljem, võib-olla isegi alles aasta pärast. Samas ei saa arvesse võtmata jätta avatud Rootsi-Läti liini ja uut laeva Galaxy, mis võivad tulemustesse oma panuse anda.
Suurim langeja oli Kaubamaja aktsia, mis kaotas oma väärtusest 2,1 protsenti, makstes 87,93 krooni (5,62 eurot). Aktsia käive ulatus 0,3 mln kroonini. Kaubamaja on viimasel paaril kuul üksikute järeleandmistega liikunud valdavalt tõusukursil. Seega on ka loomulik mõningane kasumivõtmine aktsias. Arvan, et aktsia võib jääda kerge müügisurve alla veel mõneks ajaks. Seda muidugi juhul, kui ei tule positiivseid uudiseid.
Suurema kui miljonikroonise käibe saavutas börsil veel vaid Baltika aktsia. Aktsiaga tehti tehinguid 4,9 mln krooni eest. Aktsia hind langes 1,2 protsenti, 259,73 kroonini (16,60 euroni). Aktsia puhul on päris selgesti tähendatav kasumivõtmine. Ilmselt mõtlevad investorid, kas mitte realiseerida oma positsioone. Kui suuremaid ostjaid turule ei ilmu, oleks see täiesti asjalik mõte.