Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Müüjad jõuluajal ei maga

    Kaubanduskeskustes on taas puhkenud jõuluralli. See tähendab üht suurt kingibuumi.
    Tallinna Kaubamaja ASi turundusosakonna juhataja Anne-Liis Ostrov on täheldanud, et kodu kaunistamine on nihkunud järjest varasemaks: "Kodu ehitakse juba esimeseks advendiks korralikult ära, detsembri keskpaigaks on kaunistuste valikust väga paljud trendikamad ehted päris otsas."
    Enam ei piirduta kodu kaunistamisel punase ja rohelise värvi ning päkapikkude või kuulikestega: "Päris palju eelistatakse julgemaid trendikamaid ehteid - minnakse kaasa jõulukaunistuste moega,"räägib ta.
    Jõulukingituste ostmine jääb aga endiselt paljudel viimasele hetkele. Ostrovi sõnul on kõige kiiremad päevad alati 22. ning 23. detsember. "Nii et ikka ja jälle tasub korrata: mida varem kingiostmise peale mõelda, seda vähem kulub aega ja närve," arutleb ta.
    Kaubamajast ostetud jõulukingid on Ostrovi hinnangul läinud emotsionaalsemaks. Kui varem osteti rohkem praktilisi asju, siis nüüd on populaarseks saanud näiteks ehted, kellad ja pesu. Samuti on hakatud enam eelistama tuntud kaubamärke ja kvaliteeti.
    Ostrov räägib, et Kaubamajja tullakse sageli ostma kingitust just siis, kui otsest ideed ei ole. Seepärast küsitakse tihti nõu ka klienditeenindajalt. "Julgemalt teevad seda mehed - ilmselt on nende jaoks kinkide tegemine suurem peavalu. Ja loomulikult ongi raske õiges suuruses pesu ilma kõrvalise abita üles leida. Üksi on keeruline valida viie parfüümi vahel, mis pärast teistkordset nuusutamist lõhnavad kõik ühtemoodi," räägib ta.
    Kõige populaarsemad osakonnad on jõulude ajal Kodumaailm, Ilumaailm ja Lastemaailm. Juba aastaid on Kaubamajas olnud kingihittideks parfüümid, mänguasjad (viimastel aastatel eriti koguperemängud), raamatud ning kodupidamistarbed (potid, pannid jms). Kogu detsembrikuu on absoluutseks müügihitiks ka küünlad.
    Ka kinkekaarte ostetakse järjest rohkem, räägib Ostrov: "Kuigi kõige rohkem müüakse ikka 100krooniseid kinkekaarte, siis eelmiste jõulude põhjal võib öelda, et kõige suurema müügihüppe tegid just kõrgeimate nominaalidega kaardid - 1000kroonised ning 500kroonised." Firmadki ostavad kinkekaarte töötajatele jõulupakkidesse.
    Stockmann ASi turundusjuhi Krista Luhaste arvates teavad inimesed järjest sagedamini, mida nad kinkida tahavad. Seepärast on kliendid muutunud ka valivamaks ja nõudlikumaks. Müüjatelt küsitakse sageli nõu vaid valikuvõimaluste osas või oodatakse toetust lõpliku otsuse tegemisel, palju ostetakse ka kinkekaarte. "Stockmanni klientide lemmikuks jõulude eel on kosmeetikaosakond," räägib Luhaste.
    Peamiselt ostetakse nii parfüüme kui ka tootjate endi pakendatud kinkepakke. Spetsiaalseid kinkekorve teeb ka Stockmanni toiduosakond ning neidki valitakse kinkimiseks sageli. Kiireim kingiostuaeg on jõulueelne nädal.
    Autor: Liina Raudik
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elektriarveid 7000 euro eest: Soome pensionärid müüsid maja maha
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Poolemiljardiline plaan: Eesti ettevõtted viivad Ukrainas ellu ennenägematut projekti
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.