Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Juba käivad praktikandid...
Pühadeperioodil ootavad kõik lapsed kannatamatult päkapikke. Meie koolis käisid aga praktikandid ja tõid kommi asemel meelehärmi.
Õpetajaks ei saa igaüks. See on mõneti nagu piloodiamet. Sujuv ja täpne manööverdamine garanteerib eduka lennu. Asjatundmatult huupi panemine viib katastroofini.
Põhikoolis andis meile kirjandust praktikant, kes ajas Hesse ja Camus' esinimed segamini ja oli üldse närvihaige. Vehkis käte ja õpikutega ning ei teinud lõpuks vahet antiikkirjandusel ja Cosmopolitanil.
Praktika lõpus saatis ta ringi käima arvamuslehe, kuhu võisime lisada soovitusi. Paari viisaka "Pole kommentaare. Edu õpingutes!" sekka lisasin ma "Muuda eriala. Proovi keevitamist."
Miks peaks mind õpetama keegi, kes: a) on keskmisest koolipoisist rumalam b) läheb auditooriumi ees närvi ja c) ei oma autoriteeti. Miks ei õpetata Pedas siis... pedagoogideks? Kas elementaarpsühholoogia kursust pole?
Kui nüüd eelmisel nädalal käisid meil tundides praktikandid, hellitasin lootust, et ehk on aeg teinud oma töö ja päris nulle ülikoolist enam ei saadeta. Aga ei!
Õpetajahakatised istusid viimases pingis, pliiatsid pihus ja moll laual, nagu pätid õpilased kunagi. Mõni agaram tundus protokollivat, ent meie tegevusetute tundide puhul usun, et pigem kritseldas luulet.
"Kes need olid?", küsisid ninatargad esiridadest. Õpetaja vastas kurjakuulutavalt, et need samad näod hakkavad kontrolltöid koostama ja elu põrguks tegema. Uued õpetajad.
Päriselt? Need silmipööritavad nolgid, kes õpilastega tutvumise asemel jooksevad pigem suitsunurka?
Tõsi, tugevaks pedagoogiks kujunetakse. Seda kogemust äsja ülikooli lõpetanutest eeldada on liig.
Tundub, et noored on igavusest leidnud end jahmunult klassitäie märatsevate pubekate küüsist. Ja nad ei saa hakkama.
Avaldage praktikantidele arvamust. Neid, kes libistavad ülikoolist läbi, ärge aktsepteerige. Ent erakordselt asjalikke tudengeid tuleb nende kompetentsusest ilusti teavitada. Nii võib olla kindel, et tulevikus on ka meie lapsed heade pedagoogide kätes.
Autor: Joonatan Allandi