Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Haridus väljaspool klassiruumi
Märtsist avatud portaal mitteformaalne.ee pakub huvilistele teavet kooliväliste õppevõimaluste kohta. Uue õpiveebi eesmärgiks on jagada infot mitteformaalse hariduse, sellega seotud dokumentide, uuringute ja ürituste kohta.
Õpiveebi sihtrühmaks on portaali projektijuhti Kristiina Pernitsa sõnul kõik õppijad ja õpetajad, koolitajad ja praktikud. "Me tahame neile pakkuda mitteformaalset õpet käsitlevat professionaalset suhtluskeskkonda ning väärtuslikke ressursse põnevate teemakohaste artiklite, uurimuste ja kontaktide näol," selgitab Pernits.
Mitteformaalse hariduse mõiste alla mahuvad pea kõigile vanusegruppidele pakutavad vaba aja tegevused: projektide läbiviimise kogemus, vabatahtlik tegevus, huviringid ja muu.
Avatud võrgukeskkond võiks olema huvipakkuv neile noortele, kes soovivad leida või jagada infot enda projektikogemuste või õpimeetodite kohta, mida erinevate ettevõtmiste juures kasutatud.
Kristiina Pernitsa sõnul on tegemist suhtluskeskkonnaga, mis ootab kasutajate aktiivsust uute materjalide, kontaktide lisamisel ning olemasolevate kommenteerimisel. "Tudengitele pakume võimalust avaldada õpiveebis oma mitteformaalset õpet puudutavaid töid - artikleid ja uurimusi," täpsustab Pernits.
Õpiveebi projektijuhi sõnul kasvab Eestis üldine teadlikkus erinevatest õppimise võimalustest, sellega on seotud ka aina positiivsem suhtumine koolivälisesse õppimisse. "Inimesteni jõuab teadmine, et kooliharidus on küll ülitähtis, kuid elus ja ühiskonnas edukalt hakkama saamiseks ainult sellest tihti ei piisa," toonitab Pernits.
Mitteformaalse õppimise veebikeskkond saab plusspunkte oma asjalikkuse ja inforikkuse eest.
Veebilehekülg tutvustab seni ühiskonnas vähe kajastamist leidnud mitteformaalse hariduse põhimõtteid, tähtsust ja meetodeid. Portaal võiks olla huvitav eelkõige valdkonnainimesele, aga kindlasti leiab sealt mõtteainet ka aktiivne noor. Näiteks avastasin enda jaoks veebileheküljelt põneva praktiliste õpimeetodite kirjelduse, kus muuhulgas õpetatakse gruppidesse jaotumist lõhna järgi ja projektijuhtimise lauamängu.
Positiivne on see, et ka külastaja ise saab veebi sisulise arenduse juures osaleda.
Et tegu on ikkagi mitteformaalse õppe veebilehega, siis võiks veebi vorm ka olla veidi mitteformaalsem. Seda aitaksid saavutada näiteks pildid artiklite juures.