Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Antropov alustas Paldiskist konteinervedu Venemaale
Antropovi sõnul oli ettevõtte asutamine Rootsi poole initsiatiiv. Tema pakkus välja vaid idee.
Antropov ütles aripaev.ee-le, et mõte logistikafirma luua tuli tal pärast paari aastat sadamas töötamist, nähes, et äris on võimalusi, mida ei kasutata ära. "Tahame pakkuda alternatiivseid transpordivõimalusi," selgitas ta.
Firma tegeleb konteinervedudega suunal Gävle-Paldiski-Moskva. "Tulevikus tahame transpordikoridori pikendada Hiinani," selgitas ärimees ambitsioonikaid plaane.
Antropovi sõnul on Eesti transport saanud küll kiita, kuid rohkem on kriitikat. "Oleme liigselt Venemaale orienteeritud ja enamiku transiidist moodustab Vene nafta. Meie eesmärk on pakkuda uusi võimalusi Rootsi ja Venemaa vahelises transpordis ning Skandinaavia transpordis. Läbi Eesti võiks vedada igale poole Euroopasse," lisas ta.
Loodud firma aitas luua uue transpordikoridori. "Praegu veetakse konteinereid Rootsis Gävle sadamast Paldiskisse, kus konteinerid laaditakse rongile ja edasi kulgevad need Peterburi või Moskvasse. Enne veeti Rootsist kaupu Venemaale Soome kaudu, kuid see on palju kallim. Otse Peterburi sõita ei ole mõtet, sest sealsed sadamad on ülekoormatud," selgitas Antropov uue liini eeliseid.
3. augustil alustas Antropov Paldiski Põhjasadamas Venemaa-Rootsi vahelisi konteinervedusid, lubades hiljem laieneda Hiinasse, kirjutas Den za Dnjom.
Selle projekti raames hakkab Paldiski sadama kaudu oma kaupa vedama ka Rootsi mööblikontsern IKEA. Kuna enamik tema mööblitehastest asub Hiinas, on sadamal kavas pikendada transiidikoridori Moskvast Shanghaini. Praegu valitsevat seal terav konteineripuudus.
Kui õnnestub konteinerid Moskva kaudu Shanghaisse toimetada, siis sealt tuleks IKEA mööbel raudteed pidi Euroopasse. Sel juhul saaks Paldiski sadamast ühtlasi ka IKEA sorteerimisladu. Kui palju see ladu töökohti annaks, ei soostunud Antropov esialgu ütlema.