Tarbijakaitseamet saab aeg-ajalt kaebusi,
kus kliendid kurdavad müüjate, taksojuhtide ja tavaliste teenindajate vähese
eesti keele oskuse pärast. Samas saaksid tarbijad ka ise teenindustaseme
parandamiseks üht-teist ära teha.
Kui kliendid teavitavad töötaja puudulikust keeleoskusest firma juhtkonda, kõrvaldatakse puudujäägid ilmselt kiiremini, vahendas dv.ee tarbijakaitseameti vastust.
„Kui kaebus ei sisalda konkreetse firma nime, aadressi ega teenindaja nime, soovitame andmeid täpsustada ja saata see kaebus keeleinspektsiooni,“ rääkis tarbijakaebuste osakonna juhataja Merle Lutsoja. Riigikeele oskuse hindamise eest vastutab keeleinspektsioon.
Kui teeninduspuudujäägid seisnevad aga milleski muus kui keeleoskuses, võib klient nõuda kas hinna alandamist, ebamugavuste tasuta kõrvaldamist või uue analoogse teenuse osutamist.