• OMX Baltic1,52%298
  • OMX Riga0,02%868,54
  • OMX Tallinn1,95%1 877,9
  • OMX Vilnius0,37%1 147,82
  • S&P 500−0,95%6 025,99
  • DOW 30−0,99%44 303,4
  • Nasdaq −1,36%19 523,4
  • FTSE 100−0,31%8 700,53
  • Nikkei 225−0,72%38 787,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,17
  • OMX Baltic1,52%298
  • OMX Riga0,02%868,54
  • OMX Tallinn1,95%1 877,9
  • OMX Vilnius0,37%1 147,82
  • S&P 500−0,95%6 025,99
  • DOW 30−0,99%44 303,4
  • Nasdaq −1,36%19 523,4
  • FTSE 100−0,31%8 700,53
  • Nikkei 225−0,72%38 787,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,17
  • 10.01.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uute autode müük kihutas detsembris miinusesse

Viimati tuli automüüjatel uute autode müüginumbrite ette miinusmärk panna 2004. aasta juunist oktoobrini. Kuni eelmise aasta lõpuni majanduskasvu ja palgatõusude harjal pidevalt automüüginumbreid paisutanud erakliendid jätsid automüüjate aastalõpuootused aga täitmata, sest nende majanduslik kindlustunne oli nõrgenema hakanud.
"Ega siin muud põhjust pole kui see - kuidas iganes keegi seda nimetab - majanduse pehme või mittepehme langemine. Otseselt annab tunda, et inimesed on hakanud teistmoodi käituma, kui nad seda siiani on teinud," selgitas 2006. aasta detsembriga võrreldes 7 protsenti väiksemat müüki Renault' müüja City Motors ASi juhatuse esimees Vello Tamm.
Renault'sid sõitis detsembris City Motorsi müügisalongist välja 87 autot vähem kui eelmisel aastal. "Klient, kes kesk- ja väikeklassiautosid vaatab, on ka hinnatundlikum majanduslanguse suhtes. Kes natuke jõukam, sellel läheb esimene ehmatus suhteliselt ruttu mööda," lahkas Tamm autoostjate profiili.
Seda, et inimesed enne aastavahetust autoostu suhtes äraootavale seisukohale jäid, kinnitas ka Peugeot' maaletooja Kommest Auto ASi juhatuse esimees Raido Toonekurg, kelle hinnangul võivad ka aasta esimesel poolel automüügile pidurid peale jäädagi.
Müügi jätkuvasse kukkumisse ta siiski ei usu. "Kuigi see ei peegeldu majanduses väga positiivselt, on palgad ikkagi tõusnud ja inimestel võimalus autole rohkem kulutada," arvas ta. Ehkki Peugeot' müüginumbrid kahanesid möödunud aasta lõpuks rohkem kui poole võrra, panustab firma inimeste teadlikkusele, kes sel aastal peaksid tõusvate kütusehindade tõttu hakkama ökonoomsemaid autosid eelistama, mis Toonekure sõnul annaks Peugeot'le kui keskkonnasäästlikkuse liidriks peetavale Euroopa automargile turueelise.
General Motorsi kordades kahanenud müüginumbrid võrreldes 2006. aastaga tõi firma teatel üle-eelmisse aastasse jäänud suurte riigihangete täitmine Opeli mudelitega, mille mahuga erakliendid konkureerida ei suuda.
Autoturu elavnemist loodavad automüüjad kõige varem näha alles paari kuu pärast. "Peab talve üle elama ja eks kevadel ärkab kõik nagu lootuski," naeris Tamm. Tema hinnangul jääb automüügi kasv sellel aastal võrreldes eelmisega 5 ja 7 protsendi vahele. "Kui majanduskasv kuskile sinna 6 protsendi peale jääb, nagu räägitakse, eks siis ka automüük läheb vaikselt tipa-tapa üles, kus ta pääseb. Selliseid suuri 20protsendilisi hiigelhüppeid pole aga küll oodata," nentis Tamm.
Mõistagi möödus kõige selle taustal vaikselt jõulukuu ka autoregistrikeskuses, kus registreeriti vaid 3622 uut sõiduautot. See oli hulga vähem kui prognoositud. "Veel kolmanda kvartali lõpus mõtlesime isekeskis, et ehk siiski saavad 2006. aasta tulemused ületatud, mis oli päris tõenäoline, kuid detsembrikuu sai siiski määravaks," võttis eelmise aasta tulemused kokku autoregistrikeskuse avalike suhete osakonna juhataja Timo Vijar.
Mullu esimeses kvartalis registreeriti 17 952, teises 21 863, kolmandas 18 234 ning neljandas 14 324 sõiduautot.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.02.25, 14:02
Graafikud: maailmamajanduse jõujoonte tektooniline muutus
Maailmamajanduse jõujooned on kiiresti muutumas – seda tõestab BRICSi ja lääneriikide majanduste mahu pikajaaline võrdlus. Tektoonilised muutused globaalses majanduses toovad arvatavasti kaasa ka suured muutused geopoliitikas ja maailma finantskorras.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele