Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uute autode müük kihutas detsembris miinusesse

    Viimati tuli automüüjatel uute autode müüginumbrite ette miinusmärk panna 2004. aasta juunist oktoobrini. Kuni eelmise aasta lõpuni majanduskasvu ja palgatõusude harjal pidevalt automüüginumbreid paisutanud erakliendid jätsid automüüjate aastalõpuootused aga täitmata, sest nende majanduslik kindlustunne oli nõrgenema hakanud.
    "Ega siin muud põhjust pole kui see - kuidas iganes keegi seda nimetab - majanduse pehme või mittepehme langemine. Otseselt annab tunda, et inimesed on hakanud teistmoodi käituma, kui nad seda siiani on teinud," selgitas 2006. aasta detsembriga võrreldes 7 protsenti väiksemat müüki Renault' müüja City Motors ASi juhatuse esimees Vello Tamm.
    Renault'sid sõitis detsembris City Motorsi müügisalongist välja 87 autot vähem kui eelmisel aastal. "Klient, kes kesk- ja väikeklassiautosid vaatab, on ka hinnatundlikum majanduslanguse suhtes. Kes natuke jõukam, sellel läheb esimene ehmatus suhteliselt ruttu mööda," lahkas Tamm autoostjate profiili.
    Seda, et inimesed enne aastavahetust autoostu suhtes äraootavale seisukohale jäid, kinnitas ka Peugeot' maaletooja Kommest Auto ASi juhatuse esimees Raido Toonekurg, kelle hinnangul võivad ka aasta esimesel poolel automüügile pidurid peale jäädagi.
    Müügi jätkuvasse kukkumisse ta siiski ei usu. "Kuigi see ei peegeldu majanduses väga positiivselt, on palgad ikkagi tõusnud ja inimestel võimalus autole rohkem kulutada," arvas ta. Ehkki Peugeot' müüginumbrid kahanesid möödunud aasta lõpuks rohkem kui poole võrra, panustab firma inimeste teadlikkusele, kes sel aastal peaksid tõusvate kütusehindade tõttu hakkama ökonoomsemaid autosid eelistama, mis Toonekure sõnul annaks Peugeot'le kui keskkonnasäästlikkuse liidriks peetavale Euroopa automargile turueelise.
    General Motorsi kordades kahanenud müüginumbrid võrreldes 2006. aastaga tõi firma teatel üle-eelmisse aastasse jäänud suurte riigihangete täitmine Opeli mudelitega, mille mahuga erakliendid konkureerida ei suuda.
    Autoturu elavnemist loodavad automüüjad kõige varem näha alles paari kuu pärast. "Peab talve üle elama ja eks kevadel ärkab kõik nagu lootuski," naeris Tamm. Tema hinnangul jääb automüügi kasv sellel aastal võrreldes eelmisega 5 ja 7 protsendi vahele. "Kui majanduskasv kuskile sinna 6 protsendi peale jääb, nagu räägitakse, eks siis ka automüük läheb vaikselt tipa-tapa üles, kus ta pääseb. Selliseid suuri 20protsendilisi hiigelhüppeid pole aga küll oodata," nentis Tamm.
    Mõistagi möödus kõige selle taustal vaikselt jõulukuu ka autoregistrikeskuses, kus registreeriti vaid 3622 uut sõiduautot. See oli hulga vähem kui prognoositud. "Veel kolmanda kvartali lõpus mõtlesime isekeskis, et ehk siiski saavad 2006. aasta tulemused ületatud, mis oli päris tõenäoline, kuid detsembrikuu sai siiski määravaks," võttis eelmise aasta tulemused kokku autoregistrikeskuse avalike suhete osakonna juhataja Timo Vijar.
    Mullu esimeses kvartalis registreeriti 17 952, teises 21 863, kolmandas 18 234 ning neljandas 14 324 sõiduautot.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.