Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    NaturaPura - Portugali arenev pärl

    Firma äristrateegia põhineb kvaliteetsetel looduslikel toodetel, mida müüakse valitud kauplustes maailma nõudlikematel turgudel keskmisest kõrgema hinnaga.
    Ettevõte laieneb kiirelt, olles arendanud strateegia, mille osaks on hool sotsiaalse ja looduskeskkonna eest.
    Oma tegevusvaldkonnaga seonduvate oluliste teemadena on identifitseeritud keskkonna bioloogilise mitmekesisuse säilitamine, jätkusuutlikel põhimõtetel toimiva ja säästva tootmise juurutamine ning tarbijate turvalisuse ja rahulolu tagamine.
    Üks olulisi ajendeid on ettevõtte jaoks olnud soov eristuda turul, positsioneerides end puhta ökoloogilise tootemargina, mis omakorda tõstab klientide usaldust.
    Ettevõtte on algusest peale keskendunud nišisegmendile ehk klientidele, kes on keskkonnateadlikumad ja väärtustavad kvaliteetset ja hüpoallergeenilist bioloogilist puuvilla.
    Samas näitab ettevõtte kiire kasv ja rahvusvahelistumine, et vastav segment kasvab nii kodu- kui ka välisturgudel. Ettevõtte olulisemad sihtturud on Portugal, Inglismaa, Prantsusmaa, Ameerika Ühendriigid, Jaapan ja Hispaania.
    NaturaPura tooted kannavad Euroopa ökomärgistust, mis õnnestus ettevõttel omandada pärast kaks aastat kestnud jõupingutusi ja keerukat protsessi, sest oldi esimesed kogu Portugali tekstiilitööstuses. Masinate seadistamine oli pikaajaline ja kulukas protsess, ent viis lõpuks täiesti uue tootegrupi loomiseni 2002. aastal.
    NaturaPura ostab toormaterjali otse tootjatelt ja kindlustab, et kogu tootmisprotsess toimub looduslikult, st pestitsiide ja värvaineid kasutamata. Eri värvitoonid saadakse looduslike puuvillasortide segamisel ning kogu protsessi seire on äärmiselt hoolikas.
    Alguses ei olnud kerge leida kohalikke tootjaid, kes oleksid valmis töötama sellise teistlaadse materjaliga, ning NaturaPura pidi neid masinate seadistamisel abistama.
    NaturaPura meeskonnaga kohtumine annab märku nende soovist ettevõtte arengusse panustada. Nad teavad, et töötavad erilise ettevõtte jaoks ja neil on hea meel oma kogemusi külalistega jagada.
    NaturaPura uksed on kohalikule kogukonnale avatud mitmel viisil. Näiteks saavad kohalikud organisatsioonid ettevõtte koolitusruumis mitmesuguseid üritusi, koosolekuid ja koolitusi pidada.
    Samuti toetatakse keskkonnaorganisatsioone ja kohalikke keskkonnaõppe algatusi, kultuuriüritusi ja piirkondlikke arenguorganisatsioone.
    Oma tegevust tutvustatakse innovatsiooni-, jätkusuutlikkuse, ettevõtte ühiskondliku vastutuse ja keskkonnaseminaridel. Tehtu on end ära tasunud. Mitme järjestikuse aasta jooksul on ettevõte käive kasvanud ligi 100% aastas.
    Autor: Triinu Gröön
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Estonian Cell sai üle 20 miljoni euro kahjumit
Puitmassitootja Estonian Cell lõpetas eelmise aasta üle kolmandiku võrra kahanenud käibe juures ligi 23 miljoni euro suuruse puhaskahjumiga.
Puitmassitootja Estonian Cell lõpetas eelmise aasta üle kolmandiku võrra kahanenud käibe juures ligi 23 miljoni euro suuruse puhaskahjumiga.
Bolt teeb veel ühe sammu IPO poole, varub 220 laenumiljonit
Bolt Technology on taganud 220 miljoni euro suuruse krediidiliini, mis aitab Eesti mobiilsusettevõtte sõnul valmistuda avalikuks pakkumiseks, kirjutas Bloomberg.
Bolt Technology on taganud 220 miljoni euro suuruse krediidiliini, mis aitab Eesti mobiilsusettevõtte sõnul valmistuda avalikuks pakkumiseks, kirjutas Bloomberg.