Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ökoloogilise jalajälje kaardistaja
Juhtimisnõustamist pakkuv ettevõte on loomisest saadik töötajate ja klientide väärtustamisele lisaks pidanud tähtsaks ka sotsiaalset vastutustundlikkust, pidevat parendamist ja koostööd. Strateegiliste otsuste vastuvõtmisel vaadatakse alati üle ka ühiskondlikust vastutusest tulenevad riskid ja võimalused ning ettevõtte pikaajalistes plaanides on välja töötatud kogukonda, loodus-, töö- ja turukeskkonda sisaldavad eesmärgid ja mõõdikud.
Märkimisväärne on väikeettevõtte tähelepanu looduskeskkonnale - üldiselt on tavapärane, et teenindusettevõtted, eriti veel väikesed, oma keskkonnamõju ei teadvusta, ent FKT juhid nii ei arva. Oluliseks peetakse näiteks teadlikku ja keskkonnasõbralikku kontori haldamist, sh jäätmehulga vähendamist ja taaskasutust. Siia alla kuuluvad tegevused alates elektrooniliste arvete saatmisest ja lõpetades sellega, et FKT väljasõitudel ei kasutata ühekordseid nõusid. Eraldi tähelepanu all on energia efektiivsem kasutamine nii lampides, kütte- kui ka kontoriseadmetes.
Enamikule Eesti ettevõtetele annab aga FKT silmad ette sellega, et kaardistab regulaarselt oma ökoloogilist jalajälge ning otsib lahendusi jalajälje miinimumini viimiseks.
Oma põhitegevuses - konsultatsioonid - pööratakse enim tähelepanu paberjäätmete tekkimise vähendamisele. FKTs kasutatakse paberi mõlemat poolt. Tooneri kassetid täidetakse uuesti, et mitte pidevalt uusi osta. Mullu osaleti ka vanapaberi kogumise kampaanias. Ettevõtte visiitkaardidki on trükitud taaskasutatud paberile.
Autor: Triinu Gröön