Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ühistransport pole juhtide jaoks alternatiiv
Millisel tingimusel loobuksite Tallinna kesklinnas isikliku sõiduauto kasutamisest?
Milliseks peab muutuma Tallinna liiklus, et leiaksite: autoga kesklinnas liikumine on mõttetu?
Mis muudaks teie jaoks atraktiivseks pargi & reisi süsteemi kasutamise?
Oleksin nõus loobuma sõiduauto kasutamisest kesklinnas, kui kesklinna piirile loodaks (tasuta või sümboolse tasu eest) piisavalt palju ja hea juurdepääsuga parkimisvõimalusi. Samuti peab sealt saama mugavalt edasi liikuda sihtpunkti.
Kesklinnas muutuks autoga liiklemine mõttetuks, kui ummikud oleksid praegusega võrreldes kaks korda tihedamad. Ühistransport oleks mugav, kättesaadav ja mitte ülerahvastatud ning ühistranspordil oleks liikluses eelis (vaid ühissõidukeile eraldatud rada, nagu on Pirita teel).
Pargi & reisi süsteemi teeks atraktiivseks piisav parklate olemasolu kesklinna ümbruses. Neile peaks olema mugav juurdepääs, samuti spetsiaalsete busside tihe graafik (iga viie minuti tagant) parklatest kesklinna. Et selliseid busse atraktiivsemaks teha, võiks mõelda ka igasuguste lisavõimaluste peale - wifi olemasolu vms.
Olen nõus loobuma Tallinna kesklinnas isikliku sõiduauto kasutamisest, kui ühistransport toimib sujuvalt ja graafikule saab kindel olla. Nii nagu see on näiteks Helsingis.
Meie ühistransporti segab kergesti takerduv liiklus, mis on paljuski tingitud autode väljasõidust ristmikule, kui kollane tuli vilgub.
Isikliku sõiduauto kasutamisest ei saa äripäeviti loobuda. Oma töö eripära tõttu on mul vaja liikuda päris palju. Kaotaksin väärtuslikku aega, kui liiguksin ühissõidukiga. Samas peaks see olema mugav neile inimestele, kelle töö on paikne ja kes vajavad ühistransporditeenust vaid tööle ja koju sõitmiseks. Neid inimesi peaks olema väga palju.
Oma autoga muutub Tallinna kesklinnas liikumine mõttetuks, kui liikumiskiirus jala on vähemalt ligilähedane või samaväärne autos liikumise kiirusega.
Teine põhjus autost loobumiseks võib olla ohutus - kui ikka enam ei saa liikuda muidu kui tankiga.
Mainimata ei saa jätta ka meie tänavate seisukorda. Mõnedele aukudele tänavatel, mida kasutan iga päev, võin panna nädalase täpsusega paika nende vanuse. Autoga kesklinnas liikumine muutub mõttetuks, kui mõne eelmainitud liiklust mõjutava teguri mõju ületab liikleja valuläve.
Praegu on aga pargi & reisi süsteemi raske autoga liiklejatele atraktiivseks muuta.
Praegu oleks atraktiivne sujuv liiklus ja tõrgeteta liikluskorraldus meie pealinnas. Seda ajavõitu võiks lugeda kasulikuks tööajaks, mis annab tulemuse ettevõttele ning maksusüsteemi kaudu ka riigile. Kõik need tuhanded inimesed, kõik need kasutud tunnid ja nii iga päev…
Et pargi & reisi süsteem rakenduks, peab olema Tallinna sisenevatel põhisuundadel täidetud kaks tingimust: loodud mugav ja turvatud autode parkimise tsoon ning tihe, kiire ja mugav ühendus kesklinnaga.
Lisaks läheb arvestatav aeg sellest teavitamiseks ja inimeste harjumuste muutmiseks.
Praegu on minul küll end raske motiveerida otsima selle projekti kohta infot, jätma auto kuhugi suvalisele platsile ning meie ilmastikuoludega võideldes autost koos pagasiga mingisse teise transpordivahendisse ümber istuda. Seda enam, et ka see teine transpordivahend asub siis läbima täpselt samu liiklusummikuid. Inimesed valivad ikka lihtsama tee.
Kuniks tasakaalupunkt ummikute ja parkimishindade ning uue süsteemi vahel pole saavutatud, mina olulisi muutusi ei usu.
Iseenesest on loomulikult tegemist õige algatusega, kuid ma arvan, et liikudes edasi nii nagu seni, on meil veel väga pikk tee minna.
Autor: ÄP