Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ühistransport pole juhtide jaoks alternatiiv

    Millisel tingimusel loobuksite Tallinna kesklinnas isikliku sõiduauto kasutamisest?
    Milliseks peab muutuma Tallinna liiklus, et leiaksite: autoga kesklinnas liikumine on mõttetu?
    Mis muudaks teie jaoks atraktiivseks pargi & reisi süsteemi kasutamise?
    Oleksin nõus loobuma sõiduauto kasutamisest kesklinnas, kui kesklinna piirile loodaks (tasuta või sümboolse tasu eest) piisavalt palju ja hea juurdepääsuga parkimisvõimalusi. Samuti peab sealt saama mugavalt edasi liikuda sihtpunkti.
    Kesklinnas muutuks autoga liiklemine mõttetuks, kui ummikud oleksid praegusega võrreldes kaks korda tihedamad. Ühistransport oleks mugav, kättesaadav ja mitte ülerahvastatud ning ühistranspordil oleks liikluses eelis (vaid ühissõidukeile eraldatud rada, nagu on Pirita teel).
    Pargi & reisi süsteemi teeks atraktiivseks piisav parklate olemasolu kesklinna ümbruses. Neile peaks olema mugav juurdepääs, samuti spetsiaalsete busside tihe graafik (iga viie minuti tagant) parklatest kesklinna. Et selliseid busse atraktiivsemaks teha, võiks mõelda ka igasuguste lisavõimaluste peale - wifi olemasolu vms.
    Olen nõus loobuma Tallinna kesklinnas isikliku sõiduauto kasutamisest, kui ühistransport toimib sujuvalt ja graafikule saab kindel olla. Nii nagu see on näiteks Helsingis.
    Meie ühistransporti segab kergesti takerduv liiklus, mis on paljuski tingitud autode väljasõidust ristmikule, kui kollane tuli vilgub.
    Isikliku sõiduauto kasutamisest ei saa äripäeviti loobuda. Oma töö eripära tõttu on mul vaja liikuda päris palju. Kaotaksin väärtuslikku aega, kui liiguksin ühissõidukiga. Samas peaks see olema mugav neile inimestele, kelle töö on paikne ja kes vajavad ühistransporditeenust vaid tööle ja koju sõitmiseks. Neid inimesi peaks olema väga palju.
    Oma autoga muutub Tallinna kesklinnas liikumine mõttetuks, kui liikumiskiirus jala on vähemalt ligilähedane või samaväärne autos liikumise kiirusega.
    Teine põhjus autost loobumiseks võib olla ohutus - kui ikka enam ei saa liikuda muidu kui tankiga.
    Mainimata ei saa jätta ka meie tänavate seisukorda. Mõnedele aukudele tänavatel, mida kasutan iga päev, võin panna nädalase täpsusega paika nende vanuse. Autoga kesklinnas liikumine muutub mõttetuks, kui mõne eelmainitud liiklust mõjutava teguri mõju ületab liikleja valuläve.
    Praegu on aga pargi & reisi süsteemi raske autoga liiklejatele atraktiivseks muuta.
    Praegu oleks atraktiivne sujuv liiklus ja tõrgeteta liikluskorraldus meie pealinnas. Seda ajavõitu võiks lugeda kasulikuks tööajaks, mis annab tulemuse ettevõttele ning maksusüsteemi kaudu ka riigile. Kõik need tuhanded inimesed, kõik need kasutud tunnid ja nii iga päev…
    Et pargi & reisi süsteem rakenduks, peab olema Tallinna sisenevatel põhisuundadel täidetud kaks tingimust: loodud mugav ja turvatud autode parkimise tsoon ning tihe, kiire ja mugav ühendus kesklinnaga.
    Lisaks läheb arvestatav aeg sellest teavitamiseks ja inimeste harjumuste muutmiseks.
    Praegu on minul küll end raske motiveerida otsima selle projekti kohta infot, jätma auto kuhugi suvalisele platsile ning meie ilmastikuoludega võideldes autost koos pagasiga mingisse teise transpordivahendisse ümber istuda. Seda enam, et ka see teine transpordivahend asub siis läbima täpselt samu liiklusummikuid. Inimesed valivad ikka lihtsama tee.
    Kuniks tasakaalupunkt ummikute ja parkimishindade ning uue süsteemi vahel pole saavutatud, mina olulisi muutusi ei usu.
    Iseenesest on loomulikult tegemist õige algatusega, kuid ma arvan, et liikudes edasi nii nagu seni, on meil veel väga pikk tee minna.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Apranga esimese kvartali käive kasvas üle 10%
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.