Anne Oja • 18. mai 2008 • 2 min
Jaga lugu:

Reisi kindlustanud Seesam hüppas alt ära

Kindlustusfirma tühje lubadusi said omal nahal tunda Lõuna-Hispaaniast Malagast Barcelona kaudu Tallinna lennata plaaninud Viimsi Spa juhatuse esimees Peeter Kukk ja tema sõber, Arco Vara ehitusdivisjoni juht Ahto Altjõe. Mõlemal mehel oli ootamatuste puhuks taskus Seesami reisikindlustuse kaart.

Kukk ütles nördinult, et oli ostnud tuhandeid kroone maksva Seesami reisikindlustuse kogu perele. Aprilli lõpupäevil käis Kukk Malagas kinnisvaratehingut sõlmimas ja pidi ärireisilt naasma 28. kuupäeval, et järgmisel hommikul tähtsal koosolekul osaleda.

Tagasisõidupäeva hommikul varakult lennujaama sättinud Kukk ja Altjõe kuulsid üllatusega, et reis Malaga-Barcelona on maha võetud. Ebameeldiv uudis rabas tol päeval teisigi eestlasi.

Kuna teist võimalust samal päeval Tallinna jõuda polnud, lendasid Kukk ja Altjõe Tallinna Kopenhaageni kaudu. Pileteid oli ainult äriklassi ning Kukk pidi lennu eest välja käima 1200 eurot (18 768 krooni - toim).

"Eks minul lõi ka jalad nõrgaks," kommenteeris Kukk ootamatut lisaväljaminekut. "Selle raha eest oleksin võinud sõita Eestist Austraaliasse."

Seesami kahjukäsitleja Kaja Hints teatas, et kindlustaja arutas Malaga-Barcelona lennu varasemaks muutmist kahjukomisjonis ja keeldub hüvitise maksmisest. "Tegemist ei ole kindlustusjuhtumiga," lisas Hints.

Põhjus lihtne: reisikindlustuse tingimustes on punkt, millega kuuluvad hüvitamisele vaid lepingus määratletud ootamatud ja ettenägematud sündmused. Selliste ootamatustena on nimetatud haigestumist, pereliikme surma, reisi hilinemist, tühistamist jm, lennureisi varasemaks muutmist või mahavõtmist aga ei ole.

Kukk ütles, et katkestas Seesami reisikindlustused, ehkki need kehtisid oktoobrini, ja valis oma perele uue kindlustaja.

SEB teatas, et vaatab personaalpanganduse klientidele reisikindlustust pakkuva Seesamiga lepingu üle. "Sarnast kaasust ei mäletagi," ütles juhtumit kommenteerides SEB kommunikatsioonijuht Silver Vohu.

"Tegemist on erijuhtumiga, mida reisikindlustuse tingimused tõesti ei kata. Samas on klientidel õigus küsida hüvitust lennufirmalt, kes jättis neid informeerimata lennuplaani muutmisest. Vaatame kindlustusandjaga lepingu üle ning vajadusel täiendame seda ka erijuhtumite kaitsega," lisas Vohu.

ERGO Kindlustus maksis oma klientidele lennuplaanist maha võetud Malaga-Barcelona reisist tekkinud kahju välja.

"ERGO lähtub kahjude hüvitamisel põhimõttest, et hüvitame kahjud, mis olid ootamatud ja inimese jaoks ettenägematud ning mida ta ei saanud ise kuidagi ära hoida. Lennufirmade muudatused reisiplaanides kuuluvad meie arvates just ootamatuste valdkonda," vahendas ERGO Kindlustuse kommunikatsioonijuht Anu Vahtra-Hellat isikukahjude osakonna juhatajat Carine Lepvaltsi.

Vahtra-Hellat ütles, et ERGO keeldub hüvitamast vaid neid kahjusid, mis on kirjas lepingutingimustes välistuste all.

"Eeldame alati, et inimene tutvub enne lepingu sõlmimist lepingu tingimustega, ent sageli vaatame välistuste alla kuuluvaid juhtumeid ka selle pilguga, kas inimesel oli võimalik toimunut ära hoida ja ette näha. Kui ei, oleme ka need juhtumid hüvitanud," lisas ta.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt