11. august 2008 • 2 min
Jaga lugu:

Kuidas leida aus kaupmees?

Mõni pätt suudab kohust veenda, et teda tabas äriline ebaõnn. Mõnel jääb ülbust üle ka pärast süüdimõistvat kohtuotsust. Internetiäri petuskeemid lõppevad aga üsna ühtmoodi: kliendid jäävad ilma nii rahast kui ka tellitud kaubast, valdkonna maine langusega saavad oma karistuse ka soliidsed internetikaupmehed. Õnneks on lihtne susserdajaid enne tellimuse esitamist ära tunda.

Suurema kaliibriga pätid paljastab Google. Aastaid tegutsenud kaupluse nime päring annab paar lehekülge asjalikke vasteid. Internetis jääb sigadustest märk maha ning suurema kaliibriga pättide vägitegudele jälile saada pole mingi kunst.

Kui internetikauplus on suunatud eraklientidele, viitavad otsingumootorid sageli internetifoorumite teemadele, kus jagatakse ostukogemusi. Teine viis müüja tausta kontrollida on heita pilk Krediidiinfo.ee tasuta firmapäringule. Krediidiinfo päring sisaldab ettevõtte kohta päris palju infot: maksuvõlad, esitamata maksudeklaratsioonid, võlad pankadele ja teistele ettevõtetele.

Tänu koostööle pea kõigi Eestis tegutsevate inkassofirmadega on Krediidiinfo maksehäireregister autoriteetne ning iga oma mainest hooliv ettevõte teeb kõik, et mitte sinna sattuda. Negatiivne info peaks tegema ostja valvsaks: sageli on väike võlgnevus hoopis suuremate probleemide jäämäe tipp.

Korraliku poe klienditeenindus oskab vastata küsimustele nii toodete, tellimuse täitmise kui ka müüja taustainfo kohta. Erilist tähelepanu tasub pöörata tellimuse täitmisele. Nimelt on paljude internetikaupluste nõrkadeks külgedeks puudulik laoseis, segased tarneajad ning garantiiküsimused, mida üritatakse sokutada kellegi kolmanda õlule.

Võimaluse korral tuleks ost sooritada kauplusest, kellel on kaup reaalselt Eestis laos ja kes suudab kauba praktiliselt kohe teele panna. Kauplus peaks garantii eest vastutama ise ning võiks olla tegutsenud juba mõned aastad. Kõik see tuleks välja selgitada enne arve tasumist.

Petupood ei jõuaks iialgi "kasumisse", kui sinna investeeritaks nagu päris kauplusse. Sageli puudub internetipetturitel ka haridus. Seetõttu ongi raha väljapetmisele orienteeritud netipood reeglina kole, puuduliku info ning kirjavigadega.

Kui müüja taust tundub kahtlane, on targem jätta tellimus esitamata. Kõik kaubad on müügil ka kusagil mujal. Targem on maksta kas või rohkem, aga olla kindel, et tellitu ka tarnitakse.

Autor: Timo Teder

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt