Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hea aeg tõsta efektiivsust
Majanduse jahtumine tekitas probleeme muuhulgas neile, kelle tegevus võrreldes konkurentidega muutus ebaefektiivseks. Seda kas liiga suurte kulude, läbimõtlematute äriprotsesside või tulemuspalkade langemise tõttu kustunud motivatsiooni pärast.
Meil on rõõm töötada koos Eesti suurte ja tublide ettevõtetega. Paradoksaalselt soovivad just edukad organisatsioonid end jätkuvalt täiendada, vähemedukad leiavad põhjendusi seda mitte teha. Meie kliendid on praegu näidanud oma käitumisega, et just jahtunud majanduses tasub oma inimeste ja organisatsiooni efektiivsust kasvatada.
Tegeletakse äriprotsesside tõhustamise ja inimeste tootlikuse kasvatamisega, kujundatakse ettevõtlikku ja tulemusele orienteeritud firmakultuuri, aidatakse kaasa töötajate vaimsele ja füüsilisele tööst taastumisele.
Miks siis edukad ettevõtted praegu nii palju efektiivsusele rõhku panevad? Suurem osa neist on suurepärases või heas vormis, olles juba aastaid tagasi teinud tarku ja kaalutud riskiga valikuid. Efektiivsuses uuele tasemele jõudmiseks on praegu hea aeg, sest meedia on loonud majandusolukorrast tumedates toonides pildi ning räägib päevast päeva probleemidest. Nii on juhil kergem oma inimeste ette astuda ja pakkuda variante tõhusamaks tegutsemiseks. On ju keeruline selgitada kiire majanduskasvu tingimustes, miks peab vältima telefoniga lobisemist, ebaratsionaalset autokasutust, protsessivigade talumist jne.
Organisatsiooni eelhäälestus tõhustumisele on praegu suurem kui buumi ajal. Sellepärast püüdlevad kõik meie kliendid aktiivselt efektiivsusele. Aga vaid 10% teeb seda sellepärast, et sellest oleneb ettevõtte saatus. 90% tõhustab tööd eesmärgiga kasutada aeglasemat minekut majanduses, tõusmaks Lääne Euroopa tootlikkuse tasemele. Sellelt positsioonilt on uue kasvu alates kergem minna Baltimaadest välja ning konkureerida nii vana kui ka uue Euroopa firmadega.
Autor: Endrik Randoja