• OMX Baltic0,16%302,14
  • OMX Riga−0,25%892,9
  • OMX Tallinn0,00%2 066,58
  • OMX Vilnius0,22%1 197,53
  • S&P 5000,52%6 173,07
  • DOW 301%43 819,27
  • Nasdaq 0,52%20 273,46
  • FTSE 1000,72%8 798,91
  • Nikkei 2251,64%40 809,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • OMX Baltic0,16%302,14
  • OMX Riga−0,25%892,9
  • OMX Tallinn0,00%2 066,58
  • OMX Vilnius0,22%1 197,53
  • S&P 5000,52%6 173,07
  • DOW 301%43 819,27
  • Nasdaq 0,52%20 273,46
  • FTSE 1000,72%8 798,91
  • Nikkei 2251,64%40 809,82
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • 22.08.08, 08:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinn uurib jälle 700 000 krooni eest ühistranspordi tõhusust

Iga päev liigub linnas keskmiselt 270 bussi, 62 trammi ja 85 trolli, et neid säästlikumalt ja paremini sõitma panna, tellis linn vastava majandusanalüüsi.
Riigihanke korras firmalt Ernst Young Baltic tellitud analüüs läheb maksma 700 920 krooni, kirjutas Postimees.
«Töö üks eesmärk on selgitada eeskätt võrdluste kaudu teenuse kulupõhise rahastamise tase erinevate veoliikide osas. Selle põhjal saame välja töötada ja sõlmida veofirmadega pikaajalise avaliku teenuse lepingud,» ütles abilinnapea Jaanus Mutli, kes on Tallinna Autobussikoondise (TAK) nõukogu esimees ning Tallinna Trammi- ja Trollibussikoondise (TTTK) nõukogu liige.
Transpordiameti juhataja Andres Harjo sõnul on lepingu sõlmimisel oluline teada, milline on vedaja jaoks õiglane hind. «Uuringust saame teada, kas nende soovitud hind on kulupõhine või virisevad nad rahanappuse pärast asjatult. Transpordiamet kui teenuslepingu sõlmija peab olema kindel, et keegi kellelgi nahka üle kõrvade ei tõmba,» sõnas Harjo.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Transpordiameti vanemökonomisti Mart Moosuse väitel näitasid juba analüüsi esimesed vahekokkuvõtted, et linna ühistranspordis on teoreetiliselt võimalik säästa 30–40 miljonit krooni aastas, mis on 5-6 protsenti kogu mahust.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 18 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele