Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tööautode müük langes ühes majandusega
Sellist müügimahu kahanemist ei saa pelgalt südasuvise grilli- ja õllepohmeluse süüks ajada.
Info-Auto turundusdirektor Tiit Lillipuu tunnistab, et majanduslanguse mõju on igal sammul tunda. "Praegu on nii, et kliendid on võtnud otsuse tegemiseks pikema mõtlemisaja," teadis Lillipuu.
Fordi tarbesõidukite müük on kaheksa kuu vältel absoluutnumbrites kavandatust kehvemini läinud.
Samas on Fordi kaubikud 2007. aastaga võrreldes kasvatanud protsendi jagu oma turuosa.
Kas liisingusse võetud autosid on hakatud müügiplatsidele tagasi sõidutama?
"Pigem pikendatakse kulude tasakaalus hoidmiseks sõiduki liisinguperioodi ja lükatakse uue auto või kaubiku soetamine järgmisse majanduse tõusutsüklisse," ütles Lillipuu.
Kui Fordi tarbesõidukeid müüdi juulis 42, siis augustis ainult 22 autot.
Kuigi reipalt ei lähe ka Volvo äri. Kui juulis osteti Eestis 24 raskeveokit, siis augustis poole vähem.
Scania juhtis juulis raskeveokite müügitabelit 31 autoga. Augustis enam nii hästi ei läinud - osteti ainult 16 raskejõustiklast.
Scania Eesti juhatuse esimehe Janno Karu sõnul on viimastel aastatel olnud uute raskeveokite müügi kasvutempo oluliselt kõrgem kui majanduskasv.
"Ostubuumi ajal soetati rohkem tarbesõidukeid, kui oli tegelik turuvajadus. Nüüd, kus tööd on veidi vähem ja kütusehinnad oluliselt kõrgemad, keskendutakse olemasoleva autopargi paremale töölerakendamisele. Veokimüüjad, kes vaid kasvutrendi uskusid, tegid muidugi tõsise valearvestuse," arutles Karu.
Nii tänavu kui uuel aastal müüakse oluliselt vähem autosid kui mullu.
Eesti-suuruse majanduse puhul ei ole ka normaaloludes nii suured numbrid põhjendatud, arvas Karu.
ASi Silberauto tarbesõidukite müügiosakonna juhataja Alar Vettik ütleb, et müüginumbrid langesid tasapisi juba mullu septembrist.
"See ei paistnud kogu 2007. aasta lõikes välja, kuna esimene poolaasta oli väga tugev ja kokku tuli samuti kõigi aegade rekord," rääkis Vettik. "Aasta esimese poole mõnevõrra suuremad müüginumbrid on tingitud möödunud aastate edust. Viimasel ajal on palju asju kokku langenud, mis peegeldub kõrges inflatsioonis ja rangemates finantseerimisvõimalustes, on lõpuks ka tarbesõidukite müük natukene järele andnud," lisas Vettik.
Kaheksa kuuga on Eestis müüdud 3129 tarbesõidukit. Seda on peaaegu 1500 autot vähem kui mullu sama ajaga. Siis läks kaubaks 4504 tarbemasinat.