Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vesi muudab tarbimisharjumusi
Eile avaldas oma kvartalitulemused paljude inimeste veevarustuse eest hoolitsev Tallinna Vesi.
Tulemused olid igati ilusad, müügitulu kasvas eelmise aasta kolmanda kvartaliga võrreldes lausa 33,6 protsenti ning puhaskasum hüppas üle 15 protsendi kõrgemale.
Aga mis viga on olla ettevõte, kelle toodangut lihtsalt ei saa ostmata jätta? Vesi on inimese kõige olulisem ja vajalikum osa. Ja poest iga päev pudelivett ju ei osta ning vannis ka käimata jätta ei saa...
Aruandest võib siiski välja lugeda, et mõnevõrra on müügimahud vähenenud, mis viitab, et tarbijad lülituvad end keskkonnasäästlikumale mõtteviisile ümber. Et hambaid harjates võiks kraani kinni keerata ja duši all sulistades võiks seebivahuga möllamise ajal ka veevoolu sulgeda.
Vee hind on samuti tõusnud, mis võib mu kaunile illusioonile looduse säästmise nimel harjumusi muuta rasvase kriipsu peale tõmmata.
Inimesed on ilmselt lihtsalt kokkuhoidlikumad, sest rahakott nõuab seda.
Ma loodan, et mind nüüd sellise jutu tõttu oksa ei tõmmata, aga vee väiksema kasutamise nimel võib see hind ju ka veidi tõusta. Et ka ülejärgmine põlvkond võiks vannis sulistada ja liitrite viisi inimkehale kõige kasulikumat vedelikku kulistada.
Börsi juurde tagasi pöördudes, ASi Tallinna Vesi aktsia kukkus tarbijate rõõmuks 2 protsenti, 153,34-le kroonile.