Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Üks küsimus
Võib loota, et Valgat hakkavad tulevikus läbima arvestatavad logistikakoridorid (Rail Baltica, Via Hanseatica, Baltic Tangent Logistics).
Positiivse stsenaariumi korral võiks mõelda Venemaa ja Kesk- ning Lõuna-Euroopa vahelisele kaubavedude arengule. Teisalt Venemaa ja Lõuna-Rootsi ning Taani kaubavedu meri-raudtee või meri-raudtee modaalsuses.
Kuna ida-lääne ja ka põhja-lõuna suunalistel kaubavedudel on välja kujunenud enamkasutatavad marsruudid, siis Valga logistikapargi arengu seisukohalt on vaja analüüsida, kas on võimalik muuta olemasolevaid veoskeeme ja jaotada ümber kaubavoogusid.
Operaatorid vaatavad infrastruktuuri valmisolekut. Kindlasti mängib olulist rolli Koidula lähedus, kuid logistikapargi ja piirijaama koostöömudelit on praegu raske hinnata. Kaubavedude ja muude logistikateenuste seisukohalt tuleks püstitada arenguline hüpotees Valgast kui piirilinnast Euroopa Liidu piiril ja töötada välja võrgustiku stsenaariumid (Läänemere maade suuremad logistikakeskused ja tarnepiirkonnad) ning kaardistada logistikapargi potentsiaalsed strateegilisi partnerid.
Autor: Enno Lend