Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kütusemüüjate marginaalid on kõvasti rasvasemaks läinud
Pliivaba bensiini hulgihinnad Rotterdami sadamas on langenud alla 500 dollari tonnist, mis ümberarvutatuna teeb hinnaks 4,30-4,40 krooni liiter. Nii madal oli bensiini hulgihind kroonides 2005. aasta märtsis.
Bensiini jaehind Neste Eesti automaattanklates oli siis 11,25 krooni liiter. Tõsi, riik on vahepeal tõstnud kütuseaktsiisi, kuid sellele vaatamata on kütuse hinnalt võetav marginaal kaks korda suurem ehk 2 krooni liiter.
Äripäeva arvutuste kohaselt on suurte kütusemüüjate arvestuslik marginaal võrreldes aasta algusega kasvanud umbes kaks korda 0,78 kroonilt liitri kohta jaanuaris kuni 1,85 kroonile novembris.
Nafta ja naftasaaduste hinnad Rotterdami sadamates on baashindadeks Põhja-Euroopas.
Kui aripaev.ee palus Neste Eesti juhil Indrek Kajul Äripäevas tehtud arvutusi kommenteerida, vastas Kaju: "Palun soovitage Tõnis Ojal endal tegeleda kütuseäriga. Siis ta tunnetab oma isikliku rahaga, kui ülikasumlik see on."
Esiteks tuleb möönda, et Alexela Oil oli möödunud aastal kahjumis - isegi 0,78kroonine kasumimarginaal liitri pealt oleks meile suurt rõõmu valmistanud.
Kasumimarginaali tuleb ju siiski arvestada kõik teenuse osutamisega seonduvad kulud: kulud töötajatele, tanklatele, logistikale, kliendikaardisüsteemile ja muudele turundusinvesteeringutele.
Hulgihinna vaatlemisel tasuks omakorda realistlikuma pildi saamiseks vaadata Eestisse jõudva kütuse hulgihinda - Tallinnas on konkurents hulgikütuse vallas pehmelt öeldes hõredam kui Rotterdami sadamas.